اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر خبر داد

جانمایی فرودگاه جدید بوشهر با وسعت 700 هکتاری

استاندار بوشهر گفت: جانمایی فرودگاه جدید بوشهر انجام شده است و پس از آن قرار است این فرودگاه در محدوده شهرستان بوشهر با وسعت هفتصد هکتار، ایجاد گردد.

جانمایی فرودگاه جدید بوشهر با وسعت 700 هکتاری

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند صبح امروز در جمع خبرنگاران یکی از نیازهای آینده استان را راه‌اندازی فرودگاه جدید عنوان کرد و افزود: وجود صنعت هوایی در کنار راه آهن و آزادراه‌ها سیکل توسعه و پیشرفت استان را بیش از پیش فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جانمایی فرودگاه جدیدالتأسیس بوشهر انجام شده است افزود: 700 هکتار از اراضی حاشیه شهرستان بوشهر به این منظور اختصاص یافته است که طرح مطالعاتی آن آغاز شده‌است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه از 6 سال قبل برای ساخت فرودگاه بوشهر مجوزهای لازم اخذ شده بود تصریح کرد: هر چند ساخت فرودگاه جدید بوشهر از مصوبات هیئت دولت است ولی بعلت برخی از مشکلات از جمله مناسب نبودن جانمایی آن و به علت نداشتن شرایط لازم برای ساخت فرودگاه، مدتها مسکوت ماند.

حسنوند تصریح کرد: کار مطالعاتی برای امکان سنجی فرودگاه بین المللی بوشهر مجددا در دستور کار مسئولان استان بوشهر قرار گرفت که پس از انتخاب مشاور، ضرورت احداث یک فرودگاه بین المللی بزرگ و متناسب با استانداردهای جهانی و دسترسی آسان مردم به آن مورد تاکید بود.

حسنوند اظهارداشت: پس از پایان مطالعات جانمایی، پیگیری‌های مستمر همراه با نشست‌هایی با مسئولان تراز اول کشور صورت گرفت که با تلاش‌های ویژه‌ای که انجام شد، جانمایی آن مصوب گردید و اینک در مرحله مطالعات برای ساخت آن قرار گرفته است.

استانداربوشهر تصریح کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های زیادی در زمینه‌های تجاری، کشاورزی، صنعت و گردشگری است که امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده به تراز واقعی خود برسد.

حسنوند با بیان اینکه بندر بوشهر اکنون دارای یک فرودگاه بین اللملی است افزود: پس از جانمایی فرودگاه، قرار است این فرودگاه در محدوده شهرستان بوشهر با هفتصد هکتار وسعت ایجاد گردد.

وی افزود: فرودگاه بوشهر به گونه‌ای جانمایی شده است که اکثر شهرهای استان بوشهر در کوتاهترین فاصله را در برمی‌گیرد.

میانگین پرواز از فرودگاه بین‌المللی بوشهر 70 پرواز در هفته می‌باشد.

پروازهای بین‌المللی این فرودگاه به کشورهای حوزه خلیج فارس و برخی کشورهای آسیایی و پروازهای داخلی نیز در مسیرهای بوشهر به تهران، جزیره کیش، اصفهان، شیراز، مشهد، عسلویه و خارک انجام می‌شود.

انتهای پیام/66006/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول