اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 3 سال

دستگاه آر. وی. آر به فرودگاه تبریز قدم رنجه کرد

دستگاه آر-وی- آری که از سه سال پیش فرودگاه بین‌المللی تبریز در تمنای آن به سر می‌برد بالاخره به فرودگاه تبریز رسید.

دستگاه آر. وی. آر به فرودگاه تبریز قدم رنجه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نزدیک به سه سال قبل و با لغو تعدادی از پروازها از جمله پرواز حامل وزیر راه و شهرسازی فعلی و وزیر راه و ترابری وقت به دلیل کاهش دید، ضرورت مجهز شدن فرودگاه تبریز که داعیه بین‌المللی بودن را نیز یدک می‌کشد، مطرح شد.

بالاخره پس از این مدت طولانی و بعد از کش و قوس‌های فراوان، این دستگاه خریداری شده و به استان و فرودگاه بین‌المللی تبریز منتقل شد و اینک روند نصب و راه‌اندازی را طی می‌کند.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی امروز در گفت‌وگو با فارس در این خصوص گفت: بعداز برگزاری مناقصه انتخاب پیمانکار برای نصب دستگاه آر- وی- آر که نمایندگی شرکتی سوئدی است، این سیستم در فرودگاه تبریز در حال نصب است.

داریوش حسنعلی‌زاده با اشاره به در حال اجرا بودن عملیات بهسازی باند فرودگاه تبریز افزود: به منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها از این موقعیت برای نصب و راه‌اندازی دستگاه آر- وی- آر استفاده می‌شود.

وی، زمان بهره‌برداری از این سیستم را همزمان با اتمام علمیات بهسازی باند فرودگاه بین‌المللی تبریز اعلام کرد و گفت: تلاش می‌شود تا پایان مهر و حداکثر اوایل آبان‌ماه فرودگاه بین‌المللی تبریز به جمع فرودگاه‌های صاحب دستگاه آر- وی- آر ملحق شود.

حسنعلی‌زاده در رابطه با اعتبارات این طرح نیز تصریح کرد: نزدیک به 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای خرید دستگاه آرـ وی- آر هزینه شده و با توجه به توافقات صورت گرفته معادل این اعتبار نیز برای نصب و راه‌اندازی این دستگاه از محل اعتبارات استانی اختصاص خواهد یافت.

وی در رابطه با تخصیص بخش استانی اعتبارات نیز گفت: 5 میلیارد ریال از 12 میلیارد مورد نیاز برای نصب تخصیص یافته و 7 میلیارد ریال نیز در بودجه امسال برای این منظور پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی نیز در این رابطه با تاکید بر ضرورت مجهز شدن فرودگاه بین‌المللی تبریز به این سیستم اظهار کرد: باتوجه به وجود فصل سرما و شرایط جوی حاکم بر آب و هوای استان و همچنین جایگاه بین‌المللی و منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی به منظور جلوگیری از لغو و یا تاخیر پروازها به دلایل یاد شده تجهیز فرودگاه بین‌المللی تبریز به این سیستم باید مورد توجه قرار گیرد.

علی رستمی افزود: از موقعیت کنونی که بهسازی باند فرودگاه تبریز در حال اجراست می‌توان به منظور کاهش هزینه‌های نصب و راه‌اندازی دستگاه آر- وی- آر حداکثر استفاده را کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هفت فرودگاه کشور از جمله بوشهر، خرم آباد، گرگان، کرمانشاه، مشهد، امام و مهرآباد مجهز به دستگاه آر- وی- آر هستند، گفت: در سه فرودگاه ایلام، اردبیل و ارومیه نصب دستگاه صورت گرفته و در مرحله بهره‌برداری قرار دارد که باید به این تعداد، فرودگاه‌های سنندج، بیرجند و اهواز را که در حال نصب و راه‌اندازی این سیستم هستند، اضافه کرد.

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول