اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان غربی

75 درصد غرق‌شدگی‌ها در دریاچه‌های‌ پشت سدها اتفاق افتاده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: 75 درصد غرق‌شدگی‌ها در آذربایجان غربی بر اثر شنا در پشت سدها اتفاق افتاده است، بنابراین هشدارهای لازم در این راستا باید جدی گرفته شود.

75 درصد غرق‌شدگی‌ها در دریاچه‌های‌ پشت سدها اتفاق افتاده است

یحیی زینالپورفتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، ضمن ارائه گزارشی از حوادث مربوط به آب در آذربایجان غربی، اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال جاری 12 نفر بر اثر غرق‌شدگی در آب‌های آزاد جان خود را از دست داده‌اند، که اطلاع‌رسانی و هوشیاری خانواده‌ها راهکار اصلی برای مقابله با این حوادث است.

وی با اعلام اینکه در سه ماهه نخست سال جاری 12 نفر بر اثر غرق‌شدگی در آب‌های آزاد جان خود را از دست داده‌اند، تصریح کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، 100 درصد افزایش یافته است.

زینالپورفتاحی اظهار داشت: هشت مورد از این تعداد غرق‌شدگی‌‌ها، بر اثر شنا در دریاچه‌ پشت سدهای مختلف استان اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه همه این حوادث در مناطق غیرمجاز برای شنا اتفاق افتاده‌اند، افزود: شنا در مناطق ممنوعه و همین‌طور شنا در مناطق دورافتاده از آبادی‌ها و شهرها، نقطه مشترک همه این حوادث در این مدت بوده است.

زینالپورفتاحی ادامه داد: 75 درصد این غرق‌شدگی‌ها مربوط به شنا در دریاچه‌های پشت سدها و یا شنا در سایر مناطق غیرمجاز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری پنج نفر در سد احمدآباد تکاب، دو نفر در سد سکان‌آباد خوی، دو نفر در آبشار شلماش سردشت، یک نفر در رودخانه زنگبار ماکو، یک نفر در سد کوسه سردشت و یک نفر در روستای درود اشنویه بر اثر بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری جان خود را از دست دادند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با توجه به قرار گرفتن در فصل گرما و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، تصریح کرد: در وهله نخست باید خانواده‌ها مراقب شوند، و از شنای اعضای خانواده خود در مناطق غیرمجاز جلوگیری کنند.

زینالپورفتاحی ادامه داد: مسئولیت بعدی در این زمینه بر عهده سازمان‌ها و نهادها است، تا علاوه بر اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها، تمهیداتی اتخاذ کنند، تا امکان برخورداری از شنا در سالن‌های مخصوص برای مردم با توان‌های مالی مختلف فراهم شود.

انتهای پیام/61009/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول