اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد:

123 نفر در شهرستان بروجرد به تب مالت مبتلا شدند

رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: سال گذشته 123 نفر در شهرستان بروجرد به تب مالت مبتلا شدند.

123 نفر در شهرستان بروجرد به تب مالت مبتلا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، محسن صیرفی ظهر امروز در همایش زئونوزیس در شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: در سال گذشته 123 نفر در شهرستان بروجرد به تب مالت مبتلا شده‎اند که مهمترین علت بیماری تب مالت، مصرف لبنیات غیر بهداشتی است و این بیماری می‌تواند دلایل دیگری مانند تماس با حیواناتی که به این بیماری مبتلا هستند، نیز داشته باشد.

وی اضافه کرد: در شهرستان بروجرد بیماری‎های کیست هیداتیک، سالک و حیوان گزیدگی نیز از شایع‎ترین بیماری‎ها بین انسان و دام است که در شهرستان بروجرد تاکنون 10 نفر مبتلا به بیماری سالک مشخص شده‎اند که همه این 10 نفر بیرون از شهرستان بروجرد به این بیماری مبتلا شده‎اند.

صیرفی بیان کرد: همچنین 948 نفر نیز در سال 91 مورد گزش حیوانات قرار گرفته‎اند که همه این افراد واکسینه شده‎اند.

در ادامه این همایش مسئول بیماری‎های واگیردار شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: افرادی که مورد گزش حیوانات قرار می‎گیرند، معمولا در رده سنی 10 تا 19 سال هستند که باید فردی که مورد گزش حیوانات قرار می‎گیرد، سریعا به مراکز درمانی مراجعه کرده و واکسینه شود.

شهرام ممدوحی اضافه کرد: در سال گذشته سه هزار و 234 دوز واکسن هاری در شهرستان بروجرد برای افرادی که مورد گزش حیوانات قرار گرفته‎اند، استفاده شده است.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین علت‎های آمار بالای حیوان گزیدگی، وجود زیاد سگ‎های ولگرد است که در سال گذشته سه هزار و 216 قلاده سگ معدوم شده است.

ممدوحی اظهار داشت: همه افراد باید در هنگام مصرف لبنیات، بهداشت را کاملا رعایت کرده تا به بیماری تب مالت مبتلا نشوند و همچنین در هنگام تماس با حیوانات اهلی نیز نکات بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/2304/ر20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول