اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی بویراحمد مطرح کرد

وجود پرده تاریک میان بازاریان و امور صنفی / متکدیانی که چهره یاسوج را زشت کرده‌اند

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان بویراحمد گفت: امروز بازاریان در حالت کلی امور صنفی را مأمور حمایت از خود می‌دانند نه مامورانی برای ابلاغ افزایش عوارض و مالیات‌ها؛ که این خود پرده‌ای تاریک میان ما برقرار کرده است.

وجود پرده تاریک میان بازاریان و امور صنفی / متکدیانی که چهره یاسوج را زشت کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اسکندر روزبهی ظهر امروز در آیین تجلیل از کسبه و بازاریان نمونه استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور معاون وزیر صنعت و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: برای هر کاری و ارائه هر گزارشی اگر کج هم که می‌نشینیم لازم است راست بگوییم.

رئیس مجمع امور صنفی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به نقش بازاریان در پیروزی و تداوم انقلاب اشاره کرد و گفت: قشری اثرگذار در حماسه دفاع مقدس بودیم و بازار تا کنون به غیر از خدمت به انقلاب کاری در خلاف جهت آن نکرده است.

روزبهی که سخنان خود را با حرارت خاصی در حضور معاون وزیر صنعت و تجارت بیان می‌کرد، ادامه داد: مسئولان نباید از بازار به دید محلی برای کاسبی نگاه کنند چرا که بسیاری از مشکلات بازار به دلیل همین دیدگاه خرد و سطحی‌نگر است.

وی با ابراز انتقاد شدید از مسئولان استان در ارتباط با آماده نکردن زیرساخت‌های گردشگری تصریح کرد: خداوند همه مواهب را به این استان عطا کرده ولی مسئولان برای رونق کسب و کار کمتر به مقوله توسعه زیرساخت‌های گردشگری در این استان گردشگرپذیر توجه کرده‌اند.

رئیس مجمع امور صنفی شهرستان بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود در جمع مسئولان استانی و کشوری و بازاریان و کسبه نمونه اظهار کرد: در کدام شهر با چه خدمات و زیرساختی باید این‌گونه مالیات پرداخت کرد؟ در شهری که بازار آن رنگ و بویی از بازار ندارد و مسئولان امور شهری در بی‌توجهی کامل نسبت به آن هستند؟.

روزبهی که انتقادات زیادی نسبت به عملکرد مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد داشت در این قسمت از سخنانش خریدهای اداری را مورد انتقاد قرار داد و گفت: خریدهای خود را از شهرهای مجاور می‌کنند و به بازار استان توجهی ندارند وانگهی از طرف مقابل به دنبال اشتغال و کارآفرینی هستند زهی خیال باطل که این خریدهای برون استانی خود ضربه‌ای مهلک بر پیکر اشتغال‌زایی استان است.

رئیس مجمع امور صنفی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همه این کارها را می‌کنند و آن گاه به دنبال سالانه 15 درصد افزایش مالیات هستند بدون این‌که توجهی به بازار کنند و مشکلات بازار برای آن‌ها مهم باشد.

وی از وجود پرده‌ای تاریک میان امور صنفی و بازار خبر داد و افزود: کار ما این شده که به جای خدمات رسانی به بازاریان و پی‌گیری مشکلات آن‌ها مأمور ابلاغ مالیات‌ها و افزایش آن شده‌ایم که این خود پرده‌ای تاریک میان ما و همکارانمان در بازار ایجاد کرده است.

روزبهی در بخش دیگری از این انتقادات به لزوم برخورد صحیح ناظران تعزیرات حکومتی با کسبه و بازار اشاره کرد و گفت: باید مأموران خودشان را بیشتر آموزش دهند تا بتوانند با این قشر شریف برخورد و تعامل بهتری داشته باشند.

این مسئول یکی از پدیده‌های زشت چند سال اخیر را مربوط به افزایش متکدیان در بازار دانست و گفت: این‌ها واقعا چهره بازار را زشت کرده‌اند بنابراین مسئولان لازم است فکری به حال آن کنند.

انتهای پیام/2571/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول