اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم:

10 درصد مردم جم به فشارخون بالا مبتلا هستند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: 10 درصد مردم جم به فشارخون بالا مبتلا هستند.

10 درصد مردم جم به فشارخون بالا مبتلا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جم، احمد قاسمی پیش از ظهر امروز در بازدید از طرح‌های بهداشتی در جم اظهار داشت: توجه به بهداشت و سلامت جامعه امری لازم و ضروری است و در این مسیر اهتمام ویژه داریم.

وی افزود: در سال جاری برنامه‌های متنوعی اجرایی شده و به نتایج بسیار خوبی نیز رسیده‌ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم با اشاره به اجرای طرح ملی سلامت ایرانیان خاطر نشان کرد: جمعیت افراد بالای 30 سال تحت پوشش این شبکه که در اجرای این طرح باید مورد بررسی قرار گیرند بیش از 15 هزار و 800 نفر هستند که از نظر فشار خون، قد و وزن برای بررسی توده بدنی (چاقی) باید مورد ارزیابی قرار بگیرند.

قاسمی با بیان اینکه 70 درصد جمعیت شهرستان جم در طرح ملی سنجش سلامت شرکت کردند ابراز داشت: تاکنون 11 هزار و 150 نفر از جمعیت واجد شرایط توسط 70 نفر نیروی بهداشتی و درمانی در مراکز بهداشتی درمانی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی از لحاظ قد، وزن و فشار خون به صورت رایگان معاینه شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم، تصریح کرد: نتایج حاصل از این طرح تا تاریخ 13 تیرماه نشان دهنده این بود که 10 درصد از جمعیت معاینه شده به درجاتی از فشار خون بالا دچار هستند.

قاسمی بیان کرد: همچنین 24 درصد مردم جم نیز به افزایش وزن و درجاتی از چاقی دچار هستند که این خود یک زنگ خطر جدی و عامل تهدید کننده سلامت افراد در شیوع بیماری‌های غیر واگیر از جمله دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها و ... است.

وی خاطر نشان کرد: همان طور که بارها بیان شده، اصلاح شیوه زندگی در سه مقوله تغذیه سالم و درست، تحرک بدنی و ترک دخانیات می‌تواند در کاهش این آمار بسیار مؤثر باشد و بی‌شک مشارکت و همراهی خود مردم در افزایش سطح سواد سلامتی جامعه، مهم و ارزشمند است.

انتهای پیام/2451/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول