اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام صنفی کشاورزی گیلان:

خرید تضمینی محصولات راه نجات کشاورزی است

رئیس نظام صنفی کشاورزی گیلان گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی راه نجات کشاورزی است.

خرید تضمینی محصولات راه نجات کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد بابازاده عصر امروز در مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه گیلان با اشاره به اینکه کشاورز کسی است که جرأت شکافتن زمین و نشاندن دانه را دارد، اظهار کرد: کشاورز سرمایه‌ای جز دست و پاهای برهنه ندارد.

وی تمام تجربیات کشاورزان را ارثیه اجداد آنها دانست و گفت: نامگذاری یک هفته برای کشاورز کم است زیرا همه روزه و در همه سال باید به یاد کشاورز باشیم.

رئیس نظام صنفی کشاورزی گیلان، با اشاره به اینکه تشکیل نظام صنفی موجب نظم و ساماندهی امور کشاورزان شده است، ادامه داد: هنوز برای رسیدن به حقیقت کشاورزی راهی بسیار دراز را باید طی کرد زیرا امروز کشاورزان هنوز مشکلات زیادی دارند.

*ضرورت بیمه کشاورزان

وی خاطرنشان کرد: امروزه جوجه یک روزه بیمه است در حالی که هنوز بسیاری از کشاورزان هنوز بیمه نیستند.

بابازاده، با اشاره به تحقق حماسه سیاسی، تصریح کرد: کشاورز سیاسی نیست اما برای مشارکت در صحنه همواره حضور دارد زیرا برای او تفاوتی نمی‌کند که حاصل دسترنجش را زندانی بخورد یا زندانبان.

وی با تصریح بر اینکه کشاورزان همواره یاور نظام بودند، اضافه کرد: حتی در شرایطی که یارانه‌ها را دریافت نکرده بودند فعالیت می‌کردند.

این مسئول، سربلندی کشور را حاصل تلاش کشاورزان دانست و اذعان کرد: ما تنها شش ماه تخم‌مرغ وارد کردیم و این درحالی است که در حال صادرات این محصول هستیم.

وی برگزاری کلاس‌های آموزشی در عرصه کشاورزی را تأثیرگذار خواند و گفت: پس از انقلاب در روستاها به امکاناتی مانند آب شرب مناسب، برق، گاز و تلفن و جاده و... دست یافته‌ایم.

*تعویض 3 استاندار گیلان کشاورزی را با مشکل مواجه کرد

بابازاده، با بیان اینکه برخی موازی‌کاری‌ها کار کشاورزی را سخت می‌کند، افزود: تعویض سه استاندار، کشاورزی گیلان را با مشکل مواجه کرد.

وی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی ادامه داد: با توسعه کشاورزی می‌توان حماسه اقتصادی را رقم زد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی گیلان، از فرزندان کشاورزان خواست تا با تحصیل در رشته کشاورزی و شناخت بسیاری از مشکلات سختی‌های کار کشاورزی را به صورت علمی حل کنند.

وی کشاورزی امروز را مدرن خواند و یادآور شد: دیگر نمی‌توان کشاورز را به خاطر آتش زدن کاه و کلش تهدید و زندانی کرد زیرا کشاورز باید ابزار مدرن برای تبدیل محصولات کشاورزی را داشته باشد.

بابازاده، از امامان جمعه و جماعت خواست تا در سخنرانی‌های خود بیشتر به کشاورز و کشاورزی توجه کنند.

*خرید تضمینی محصولات راه نجات کشاورزی

وی خواستار خرید تضمینی محصولات کشاورزی برای نجات کشاورزی و کشاورز از مسئولان امر شد.

این مسئول، با بیان اینکه در گیلان کشاورز زیر 30 سال وجود ندارد، خاطرنشان کرد: این یک فاجعه است که جوان امروز از شغل اجدادش دوری می‌کند.

وی خرید زمین‌های کشاورزی گیلان توسط عده‌ای افراد خوشگذران را از دیگر مشکلات کشاورزی در این استان عنوان کرد.

انتهای پیام/2300/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول