اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه مبارک رمضان

صندوق حمایت از محرومان در بابل راه‌اندازی شد

امام جمعه بابل گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان و در راستای کمک به اقشار بی‌بضاعت جامعه، صندوق حمایت از محرومان با عنوان مرحوم آیت‌الله روحانی در بابل راه‌اندازی شد.

صندوق حمایت از محرومان در بابل راه‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز در دیدار با اعضای هئیت موسس صندوق حمایت از محرومان آیت‌الله روحانی بابل اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماه خودسازی، ماه تزکیه نفس و پرداختن به خود، توجه به ارزش‌های معنوی و احیای این دسته از امور در زندگی است.

وی افزود: در ماه مبارک رمضان، انسان علاوه بر اینکه توجه به گرسنگی و تشنگی در درون خود دارد خداوند در این مسئله از انسان می‌خواهد به تشنگی و گرسنگی افراد دیگر نیز توجه کند چرا که تا زمانی که شکم انسان سیر باشد به انسان‌های اطراف خود توجه نداشته و درد تشنگی، گرسنگی و درد فقر را با تمام وجودش حس نمی‌کند.

روحانی بیان داشت: ماه رمضان ماه احیای ارزش‌های اخلاقی و معنوی، ماه همراهی با دیگران، مشارکت در سرنوشت هم و توجه نسبت به کسانی است که نیازمند توجه هستند.

امام جمعه بابل تصریح کرد: یکی از مواردی که مومنین باید در این ماه توجه کنند مراقبت از زبان، اعضا و جوارح است تا به گناه آلوده نشود، با زبان خود دیگران را آزار ندهیم، با نگاه به صحنه‌های حرام چشم ندوزیم و با بداخلاقی درهای رحمت خدا را بر روی خود نبندیم.

روحانی توجه و احیا مساجد را یکی دیگر از فضلیت‌های ماه مبارک رمضان برشمرد و افزود: توجه به مسجد، حضور در نماز جماعت، انجام عبادات، تلاوت قرآن، گرفتن روزه و کسب برکات معنوی برای آحاد مومنین از برکات دیگر این ماه پرفضیلت است.

وی اذعان داشت: در راستای توجه به مومنین که توجه به محرومان از جمله وظایف ما در ماه مبارک رمضان است صندوق حمایت از محرومان با عنوان مرحوم آیت‌الله روحانی در بابل راه‌اندازی شد.

روحانی بیان داشت: با توجه به مشکلات اقتصادی، شرایط اقتضا می‌کند جامعه به صورت فردی، اجتماعی و نظام‌یافته به محرومان کمک کند و بر این اساس این صندوق به صورت نظام یافته سازماندهی شده است تا به اقشار محروم و مستضعف جامعه کمک کند.

وی از همه کسانی که برای کمک به محرومان علاقمند عضویت در این صندوق هستند دعوت کرد.

به گزارش فارس، حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل، علی خانپور عضو مجمع خیران مدرسه‌ساز بابل، جواد خانپور منتخب شورای شهر بابل، محمدحسین اکبرین یکی از خیران بابل به عنوان اعضای هئیت موسس صندوق حمایت از محرومان آیت‌الله روحانی بابل هستند.

انتهای پیام/86009/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول