اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر عنوان کرد

افزایش تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: توجه به تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی به عنوان دو راهبرد مشخص برای کاهش آمار متقاضیان امسال این تسهیلات افزایش می‌یابد.

افزایش تسهیلات خوداشتغالی و مشاغل خانگی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، رضا عوض‌پور در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و توسعه کشاورزی استان تصریح کرد: توجه ویژه دولت به مشاغل خانگی و خود اشتغالی با اختصاص اعتبارات ویژه و کم بهره نشان دهنده این مهم است که توجه به این دو موضوع یکی از راه‌های اثربخش و راهبرد مشخص در ایجاد اشتغال و کاهش آمار متقاضیان کار خواهد بود.

وی با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در پرداخت وام‌های مشاغل خانگی و خود اشتغالی در استان بوشهر تصریح کرد: در پرداخت وام‌های مشاغل خانگی و خوداشتغالی تا پیش از اسفندماه سال گذشته اقدامات موثری انجام نگرفته بود که با تاکیدات استاندار روند پرداخت این تسهیلات جهش یافت که با افزایش پرداخت این وام‌ها ضمن اینکه جذب تسهیلات اعتباری ارتقا یافت، شاهد افزایش اشتغال در روستاها و مناطق محروم هستیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های اشتغالزایی مناطق افزود: برای شناسایی ظرفیت اشتغال جوانان در مناطق مختلف لازم است طرح‌های جدیدی با تشکیل کمیته‌های کارشناسی بررسی شود.

عوض پور ضمن تاکید بر توزیع هدفمند و اثربخش منابع بانکی تصریح کرد: شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در زمینه‌های گردشگری، صنعت، خدمات و کشاورزی است که این ظرفیت‌ها معطل مانده و لازم است شرایطی فراهم شود که از این استعدادها به نحو موثری استفاده شود.

وی با بیان اینکه استفاده از این ظرفیت‌ها موجب رشد اشتغال خواهد شد، افزود: تسهیلات اعتباری شهرستان‌ها به‌صورت آزاد است و هیچ محدودیتی در جذب اعتبارات نیست و برای هر شهرستان سقف تسهیلات اعتباری مشخص نمی‌شود، بلکه هر شهرستان نسبت به ظرفیت‌های خود متقاضیان دریافت وام را معرفی کند.

معاون استاندار بوشهر بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام تولیدی و اقتصادی تاکید کرد و گفت: برخی از طرح‌های تولیدی و اشتغالزا به دلیل نداشتن اعتبارات لازم نیمه تمام راکد مانده است که لازم است با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی، گره گشای مشکلات این واحدها باشیم.

عوض‌پور ظرفیت طرح‌های اشتغالزایی بسیج سازندگی را مهم و با کیفیت دانست و افزود: بسیج سازندگی با شناسایی منابع مهم ظرفیت‌های تولیدی هر منطقه امکانات بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال به ویژه در روستاها فراهم کرده است که توجه به این طرح‌ها تحول مهمی در اشتغال ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول