اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل میراث فرهنگی خوزستان:

3 محصول صنایع دستی خوزستان نشان استاندارد می‌گیرند

معاون اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی خوزستان گفت: قرار است سه محصول صنایع دستی خوزستان نشان استاندارد مورد نیاز را برای صادرات دریافت کند.

3 محصول صنایع دستی خوزستان نشان استاندارد می‌گیرند

افشین حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: نخستین کارگروه استاندارد سازی محصولات و مصنوعات صنایع دستی خوزستان در محل این اداره برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه سه رشته برای استاندارد سازی در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: سه رشته میناکاری، کپو بافی و احرامی‌بافی به عنوان سه رشته‌ای که در نخستین فاز قرار است استاندارد سازی شوند.

این مسئول با اشاره به تعهد انجام شده در سال‌جاری برای رشته‌های صنایع دستی در خوزستان گفت: قرار است در سال‌جاری یک رشته استانداردسازی شود ولی خوزستان تا کنون سه رشته را در حال بررسی دارد.

حیدری با اشاره به اینکه این رشته‌ها در اسرع وقت نشان استاندارد دریافت می‌کنند، افزود: قرار است این رشته‌ها در اسرع وقت و حداکثر تا پایان شهریورماه سال‌جاری نشان استاندارد دریافت کنند.

* نشان استاندارد اولویت نخست صادرات است

وی عنوان کرد: صادرات صنایع دستی در شرایط کنونی در خوزستان رشد چشم‌گیری داشته است و به این دلیل باید کوشید تا با استانداردسازی محصولات و مصنوعات در این راستا تلاش بیشتر برای ارتقای سطح کیفی محصولات صادراتی صنایع دستی خوزستان انجام شود.

حیدری با اشاره به کیفیت موجود در صنایع دستی خوزستان اذعان داشت: در شرایط کنونی صنایع دستی خوزستان دارای کیفیت بسیار خوبی هستند ولی با استانداردسازی محصولات کیفیت مصنوعات دستی خوزستان رشد فزاینده‌ای خواهند کرد.

انتهای پیام/72006/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول