اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال‌جاری انجام می‌شود

بهره‎برداری تقاطع غیرهمسطح میدان شهید قندهاری گرگان

مسئول ترافیک شهرداری گرگان گفت: تا پایان سال‌جاری تقاطع غیرهمسطح میدان شهید قندهاری به اتمام و بهره‎برداری خواهد رسید.

بهره‎برداری تقاطع غیرهمسطح میدان شهید قندهاری گرگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی بکائیان عصر امروز در حاشیه کارگاه آموزشی قوانین عبور و مرور در گرگان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در اجرای پروژه‎های عمرانی نقش اداره حمل و نقل و ترافیک قابل توجه است.

وی با تأکید بر اینکه معضل ترافیک یک دغدغه اساسی برای مردم محسوب می‎شود، خاطرنشان کرد: اورژانس، آتش‎نشانی و دستگاه‎های خدمت‎رسان که صدم‎های ثانیه نیز به دلیل حساسیت کارشان بسیار مهم است، با دغدغه ترافیک دچار می‌شوند و سرآمد آن، به موقع نرسیدن و از دست رفتن جان یک انسان است. 

با شعار دادن موافق نیستم/ فرهنگ‌سازی باید به درستی صورت بگیرد

مسئول ترافیک شهرداری گرگان با بیان اینکه جان یک انسان میلیاردها تومان هزینه دارد، ابراز داشت: پرداخت دیه نمی‎تواند جبران مافات کند، چراکه مرگ یک انسان، موجبات اختلال در نظم خانواده می‎شود و برنامه‎ریزی‎های اجتماعی را دچار نقص می‎کند که جبران‎ناپذیر خواهد بود.

بکائیان بر ضرورت برنامه‎های آموزشی تأکید کرد و افزود: در گذشته طرح گذربان مدرسه یا همان «پلیس مدرسه» در چندین سال متوالی برگزار شد، کتابچه آموزش ترافیکی برای پایه‎های اول، دوم، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی طراحی و به مدارس اهدا شد که این موارد جزو حداقل برنامه‎های آموزشی است.

وی با تأکید بر اینکه با شعار دادن موافق نیستم؛ بلکه فرهنگ‌سازی باید به درستی صورت بگیرد، عنوان کرد: همه باید ابتدا از خودمان فرهنگ‌سازی را شروع کنیم، در این زمینه مسئول و غیرمسئول فرقی نمی‎کند؛ این انتظار و تکلیف در امر اجرای قانون و مقررات بر همه مفروض است. 

آموزش‎های ترافیکی هدفمند نبوده است

مسئول ترافیک شهرداری گرگان در پاسخ به این سئوال که چرا برای آموزش مسائل ترافیکی از مربیان غیربومی استفاده شده است؟ اذعان کرد: سعی ما استفاده از افراد باتجربه و موفق بوده است، چراکه گلستان بعد از 15 سال هنوز هم یک استان نوپاست، اما شهرداری اصفهان از تجربه، توانمندی و ردیف‎‎های اعتباری بیشتری برخوردار است، بنابراین استفاده از الگوهای موفق و ارائه آموزش را برای بهبود وضعیت ترافیکی استان مفید دانستیم.

نخستین برنامه ترافیکی آموزش قوانین عبور و مرور در شهرستان گرگان در دو روز برگزار می‎شود که بعدازظهر امروز از ساعت 17:30 تا 19 ادامه داشت، این کارگاه آموزشی فردا سه‎شنبه 18 تیرماه در پارک آموزش ترافیک شهرستان گرگان نیز برگزار خواهد شد.

مدرسان کارگاه آموزشی قوانین عبور و مرور از کارشناسان مجرب شهرداری اصفهان بودند که به ارائه مطالب و مباحث آموزشی در این زمینه پرداخته شد.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول