اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ابریشم ایران:

خرید تضمینی پیله تر به 11 هزار تومان افزایش یافت

مدیرعامل شرکت ابریشم ایران افزایش خرید تضمینی پیله تر ابریشم به 11 هزار تومان در هر کیلو خبر داد و گفت: اکنون هر کیلو پیله تر در بازار گیلان بین 25 تا 28 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

خرید تضمینی پیله تر به 11 هزار تومان افزایش یافت

فرزام پوررمضان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت خرید تضمینی پیله تر ابریشم اظهار کرد: خرید تضمینی پیله تر ابریشم 28 درصد افزایش یافته و به 11 هزار تومان در هر کیلو رسیده است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی برای این است که مصرف کنندگان پیله تر را با قیمت نامناسبی از نوغداران خریداری نکنند، افزود: امسال با برنامه عملیاتی و نظارتی و نیز اینکه دولت قیمت مصوب تضمینی پیله تر را 11 هزار تومان برای هر کیلوگرم تصویب کرده است، اکنون در بازار گیلان بین 25 تا 28 هزار تومان خرید و فروش پیله تر انجام می‌شود.

این مسئول، وضعیت بازار خرید و فروش پیله تر در بازار گیلان را راضی کننده دانست و تصریح کرد: از آنجا که رابطه بین تولید و بازار مصرف ایجاد شده است امیدواریم در سال‌های آینده نیز به همین نحو انجام شود.

وی مدت زمان خرید پیله ابریشم را بین 20 تا 25 روز در گیلان ذکر کرد و ادامه داد: گیلان آخرین پایگاه خرید پیله تر در کشور است.

پوررمضان، بحث خرید تضمینی را یک اهرم و جزو مصوبات دولت دانست و اذعان کرد: خرید تضمینی هر سال اعلام می‌شود.

وی با اشاره به دایر شدن شعبات خرید توافقی پیله تر، یادآور شد: در این شعبات خرید تضمینی نداریم برای اینکه بازار خرید وجود دارد و دایر شدن این شعبات بیشتر برای تنظیم بازار است.

مدیرعامل شرکت پرورش کرم ابریشم ایران، کنترل خرید مصرف کننده و بررسی اوضاع بازار این محصول از نزدیک را از دیگر اهداف دایر شدن شعبات خرید توافقی برشمرد.

پوررمضان وضعیت بازار مصرف پیله تر ابریشم را خوب ارزیابی کرد و افزود: با وجود تحولات ارزی در روزهای اخیر، این مسئله هیچ تأثیری در میزان خرید پیله تر توسط مصرف کننده وجود نداشته است. امیدواریم در روزهای آخر، توافقی قیمت بین 25 تا 28 هزار تومان در گیلان برقرار شود.

به گفته وی، در استان خراسان به عنوان نخستین بازار توافقی قیمت هر کیلو پیله تر بین 28 تا 30 هزار تومان خرید و فروش می‌شود که این افزایش دو هزار تومانی قیمت خاطر فاصله گیلان به دلیل بارگیری تا خراسان است.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول