اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی خبر داد

آبرسانی به 97 روستای استان مرکزی با استفاده از تانکر

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی از آبرسانی به 97 روستای استان با استفاده از تانکر خبر داد.

آبرسانی به 97 روستای استان مرکزی با استفاده از تانکر

علی‌صفدر حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی اکثر روستاهای این استان با مشکل کم آبی و بی‌آبی مواجه شده‌اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بی‌آبی در بسیاری از روستاها مشکلات فراوانی را برای روستاییان به همراه آورده به طوری که روستاییان با معضلات بسیاری در این زمینه دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی با اشاره به بحران بی‌آبی در 213 روستای استان خاطر نشان ساخت: کم آبی این روستاها تنها مربوط به فصل تابستان نیست، بلکه این روستاها در سایر فصول نیز با این مشکل روبه‌رو هستند.

حیدری با بیان اینکه رفع معضل کم آبی در نقاط روستایی نیازمند تخصیص اعتبارات مناسب است، گفت: کمبود اعتبارات مالی مانع از آبرسانی مناسب به روستاها شده به طوری که در حال حاضر بیش از 97 روستا به وسیله تانکر آبرسانی می‌شوند.

به گفته وی روزانه به طور متوسط 60 سرویس تانکر آب به این روستاها حمل می‌شود. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی تاکید کرد: با توجه به مشکلات خشکسالی که در اکثر روستاها وجود دارد از روستاییان عزیز خواهش داریم در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و به هیچ عنوان از آب شرب برای آبیاری بخش کشاورزی استفاده نکنند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل خشکسالی، مصرف آب در 72 روستا جیره‌بندی شده است، بیان کرد: نهادینه شدن فرهنگ مصرف آب در روستاها باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه رسانه‌ها نقش بسیار مهمی بر عهده دارند.

حیدری برداشت غیر مجاز آب از سفره‌های زیرزمینی، استفاده غیر اصولی از منابع آبی، استفاده از آب شرب برای مصارف دیگر، روش‌های سنتی آبیاری زمین‌های کشاورزی، نبود الگوی مناسب کشت و... را از مهم‌ترین عوامل بروز خشکسالی در روستاهای استان عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اعتبارات تخصیص یافته به این شرکت در سال گذشته را بالغ بر 45 میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: عدم تزریق به موقع اعتبارات موجب بدهی بالای این شرکت شد، به طوری که هم اینک این شرکت به دلیل اجرای طرح‌های مختلف آبرسانی با بدهی 160 میلیارد ریالی مواجه شده است.

انتهای پیام/87005‌/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول