اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی آشتیان خبر داد

پایان مرحله بیست و هشتم طرح واکسیناسیون تب برفکی در آشتیان

رئیس شبکه دامپزشکی آشتیان از پایان مرحله بیست و هشتم طرح واکسیناسیون علیه تب برفکی در این شهرستان خبر داد.

پایان مرحله بیست و هشتم طرح واکسیناسیون تب برفکی در آشتیان

حبیب اسحقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: طرح مرحله بیست و هشتم واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی از ماه جاری به مرحله اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های مسری و خطرناک در بین جمعیت دامی به ویژه نشخوار کنندگان است که سالانه خسارات اقتصادی فراوانی در صنعت دامداری و دامپروری کشور ایجاد می‌کند.

وی گفت: شهرستان آشتیان به دلیل داشتن جمعیت دامی واحدهای پرواربندی گوساله و تردد زیاد دام از خطر ابتلا به این بیماری مستثنی نبوده ولی تمهیدات اندیشیده شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور در زمینه اجرای طرح‌های سراسری واکسیناسیون باعث کاهش موارد وقوع و تلفات و خسارات ناشی از آن شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی آشتیان بیان کرد: این بیماری با علائم زخم در دهان، سم و سرپستانک‌ها در دام‌های ماده و کاهش شیر و گوشت و نیز تلفات در حیوانات جوان و با مقاومت کم تشخیص داده می‌شود.

اسحقی افزود: در راستای اجرای این طرح دو هزار و 557 راس دام سنگین در بیش از 30 روستای شهرستان علیه این بیماری مایه‌کوبی شدند.

وی با بیان اینکه در این طرح پنج اکیپ شامل دو اکیپ بخش دولتی و سه اکیپ بخش خصوصی مشارکت داشتند، خاطر نشان ساخت: با توجه به زیر پوشش قرار دادن صد درصد روستاها و نزدیک به 95 درصد جمعیت دامی هدف ، پیش‌بینی می‌شود شاهد کاهش چشمگیر در بروز کانون بیماری‌های تب برفکی در سال جاری باشیم.

انتهای پیام/87012/و20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول