اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مومنی در دیدار با آیت‌الله سبحانی:

کشته شدن 19 هزار نفر در تصادفات رانندگی برای کشور مناسب نیست

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با تاکید بر اینکه کشته شدن سالانه 19 هزار نفر در تصادفات رانندگی برای کشور ما مناسب نیست تصریح کرد: مهم‌ترین اولویت پلیس فرهنگ‌سازی برای کاهش تصادفات است.

کشته شدن 19 هزار نفر در تصادفات رانندگی برای کشور مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم اسکندر مومنی امروز در دیدار با آیت‌الله سبحانی که در موسسه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار کرد: سالانه یک میلیون و 70 هزار نفر در سراسر جهان کشته می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در کشور ما بالاترین میزان کشته‌ها در تصادفات رانندگی به  سال 84 و 85 باز می‌گردد تصریح کرد: در این دوسال تقریبا 28 هزار نفر در اثر تصادفات رانندگی متاسفانه جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته میزان کشته‌ها به 19 هزار نفر در سال رسیده است، خاطرنشان کرد: این آمار نشان دهنده کاهش قابل توجه تعداد کشته‌ها در سال است.

مومنی با تاکید بر اینکه در سال 84 تعداد خودروها شش میلیون بود، اضافه کرد: امروز تعداد خودروها در کشور به 16 میلیون دستگاه رسیده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با وجود افزایش خودرو و تعداد سفر‌ها از تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی کاسته شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته از نظر تعداد تصادفات رتبه‌های اول را در دنیا داشتیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز با کاهش تعداد تصادفات به آمار میانگین دنیا دست پیدا کردیم.

مومنی با تاکید بر اینکه با این حال سالانه 19 هزار کشته در تصادفات رانندگی برای کشور ما مناسب نیست، تصریح کرد: باید با افزایش اقدامات و تلاش‌ها تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی را به کمترین حد ممکن برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای کاهش تصادفات رانندگی بخش‌های مختلفی مرتبط هستند اضافه کرد: افزایش ایمنی خودروها و کیفیت جاده‌های کشور از راه‌های موثر کاهش تصادفات رانندگی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی یکی دیگر از راه‌های کاهش تصادفات رانندگی را افزایش فرهنگ مردم دانست و تصریح کرد: اولویت اصلی ما اجرای فعالیت‌های  فرهنگی با استفاده از ظرفیت رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و مطبوعات در کشور است.

مومنی با اشاره به اینکه پیام قانون سلامت مردم است خاطرنشان کرد: قانون راهنمایی و رانندگی برای جهل سال پیش بود که خوشخبتانه در سال 90 تغییر کرد.

وی با تاکید بر اینکه جریمه هدف ما نیست اضافه کرد: خوشحال می‌شویم کسی تخلف نکند و ما قبض جریمه صادر نکنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه در سال گذشته 18 درصد کمتر برگ جریمه صادر شد تصریح کرد: به عبارتی مردم 18 درصد کمتر تخلف کردند.

مومنی به تشریح اقدامات و فعالیت‌های فرهنگی پلیس راهنمایی و رانندگی پرداخت و اضافه کرد: با همکاری آموزش و پرورش اقدامات مختلفی برای آموزش دانش آموزان در این زمینه صورت گرفت. 

وی با تاکید بر اینکه اقدامات فرهنگی برای کاهش تصادفات رانندگی موضوع ملی است تصریح کرد: این بخش فقط برعهده نیروی انتظامی نیست و تمام ارگان‌ها از جمله رسانه‌ها، آموزش و پرورش، ‌شهرداری‌ و راه و شهرسازی باید کمک کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های کشور تلاش کردیم شاهد ارتقای رفتار ترافیکی و فرهنگ سازی در این زمینه باشیم.

مومنی با اشاره به اینکه مردم ما دین باور هستند و به فرمایشات روحانیون توجه ویژه‌ای دارند، اضافه کرد: علما، روحانیون و مبلغان با توجه به اینکه در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم،‌ نقش موثری می‌توانند داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه سفارش‌های مکرر علما مبنی بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی اثرگذار بوده است‌ تصریح کرد: تمام تلاش‌های ما برای پیشگیری از حادثه است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اینکه شاهد هستیم کاهش سرعت موجب کاهش تصادفات و نجات جان انسان‌ها شده است اضافه کرد: تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا فرهنگ سازی کنیم و استفاده از کلاه ایمنی و  کمربند نقش موثری در کاهش تصادفات رانندگی دارد.

انتهای پیام/78008/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول