اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان:

باید نگاه‌ها را نسبت به ورزش اصفهان تغییر داد

مشاور مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: اصفهان استان برخورداری نیست و باید این نگاه را در بین مدیران کشوری به ویژه در حوزه ورزش تغییر داد.

باید نگاه‌ها را نسبت به ورزش اصفهان تغییر داد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رسول نظری پیش از ظهر امروز در مراسم رونمایی از سند آمایش ورزش استان اصفهان که در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در سند آمایش ورزش چهار فاکتور سخت‌افزارهای ورزش، منابع انسانی متناسب، فرآیندهای پیش بینی شده و فعالیت‌های صورت گرفته مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به نتایج به دست آمده در طرح آمایش تصریح کرد: استان اصفهان با در اختیار داشتن 51 سانتی متر مربع سرانه فضاهای ورزشی رتبه 23 کشوری را در اختیار دارد، این در حالی است که متوسط سرانه کشوری 71 سانتی متر مربع است و در برنامه پنجم توسعه این مقدار باید به یک متر و بیست سانتی متر افزایش پیدا کند.

مسئول تدوین سند آمایش ورزش استان اصفهان ادامه داد: در حوزه انسانی در استان اصفهان و در بخش ورزش تعداد قابل ملاحظه‌ای از مربیان، داوران و ورزشکاران مشغول به فعالیت هستند که از لحاظ نیروی انسانی اصفهان را در رتبه دومی بعد از تهران قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه با نگاهی دقیق به فعالیت هیئت‌های ورزشی به منظور بررسی تخصصی در حوزه آمایش می‌توان تقسیم بندی‌هایی را صورت داد، تاکید کرد: سالن‌های چند منظوره، ورزش‌های سالنی اختصاصی، ورزش‌های چمنی و خاکی، ورزش‌های پیستی، ورزش‌های آبی و سایر ورزش‌ها گروه‌بندی صورت گرفته مرتبط با رشته‌های ورزشی هستند.

نظری در پایان از روسای هیئت‌های ورزشی خواست اصل سوم قانون اساسی مبنی بر رایگان شدن ورزش را مورد توجه قرار دهند و افزود: اصل 44 قانون اساسی یک اصل اقتصادی است و در این اصل نیز تاکید شده که آموزش باید رایگان باشد.

انتهای پیام/63006/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول