اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای کرمانشاه خبر داد

آغاز به کار کلاس‌های «مهندسان فردا»‌ در کرمانشاه

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از برگزاری طرح «مهندسان فردا» در تابستان سال‌جاری خبر داد.

آغاز به کار کلاس‌های «مهندسان فردا»‌ در کرمانشاه

فرشید امیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: طرح ملی مهندسان فردا در سال گذشته به‌همت اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در 13 حرفه مهارتی در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با بهره‌مندی از شیوه‌های نوین آموزشی مسأله‌محور هم‌زمان در سراسر کشور برگزار شد.

امیری با اشاره به اینکه پایه‌های ایجاد انگیزش مهارت‌اندوزی باید از دوران کودکی در افراد نهادینه شود، ادامه داد: امسال نیز طرح مهندسان فردا در مسیر غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در 13 حرفه مهارتی توسط آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد سطح استان کرمانشاه اجرا می‌شود. 

فرشید امیری جایگاه مهارت‌آموزی در دنیای امروز را پراهمیت خواند و افزود: نقش مهارت در جامعه امروز انکارناپذیر است و انسان‌ها برای امرار معاش و گذران زندگی ناچارند مهارت‌های انجام کار را کسب کنند و این در حالیست که هر‌قدر میزان مهارت افراد بیشتر باشد، امکان یافتن شغل مناسب برای آن‌ها بیشتر خواهد شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: با توجه به آغاز فصل تابستان طرح مهندسان فردا با محور آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان می‌تواند پایه و اساسی برای تربیت و توانمندسازی نیروی ماهر، متخصص و کارآفرین و ایجاد زمینه کسب مهارت شغلی برای افراد باشد.

وی ایجاد خلاقیت و توانمندی در کودکان و نوجوانان، ایجاد رقابت سالم در مسیر کسب مهارت با رویکرد هر ایرانی یک مهارت، ترویج و اشاعه آموزش‌های فنی و مهارتی، شناسایی و تربیت نخبگان مهارتی، نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌آموزی در میان خانواده‌ها، ارتقاء روحیه کارگروهی از سنین کودکی، افزایش اعتماد به‌نفس، خودباوری، و مسئولیت‌پذیری کودکان و نوجوانان را از جمله مزایای این آموزش‌ها عنوان کرد.

امیری گفت: امسال نیز مهارت‌های مختلفی در قالب چندین رشته نظیر ربات انسان‌نما، ربات جنگ‌جو، ربات مسیریاب، زیردریایی، گیوه‌بافی، هواپیماسازی، سازه‌های ماکارونی، کمیکار (ساخت خودروهایی که از سوخت‌های غیرفسیلی و سایر انرژی‌ها مثل آب استفاده می‌کنند)، تولید قطعات پلاستیکی و کامپوزیتی، الکترونیک، پرورش قارچ، پرورش ماهیان آکواریومی و مهارت‌های هفت‌گانه کامپیوتر به علاقمندان آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام/2700/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول