اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار مازندران:

بهره‌گیری از توان پیمانکاران بومی پیگیری شود

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: بهره‌گیری از توان پیمانکاران بومی برای پروژه‌های استانی پیگیری شود.

بهره‌گیری از توان پیمانکاران بومی پیگیری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، نشست هم‌اندیشی هیئت مدیره و روسای کمیته‌های 14 گانه انجمن صنایع همگن کانی غیرفلزی مازندران صبح امروز با عیسی هاشمی معاون عمرانی استاندار استان مازندران برگزار شد.

در این نشست عضو انجمن صنایع همگن کانی غیرفلزی مازندران در این نشست به معرفی خانه صنعت، معدن، تجارت و انجمن کانی غیرفلزی و کمیته‌های 14 گانه تخصصی انجمن پرداخت.

حسن‌رضا دسترنج خاطرنشان کرد: سیاست‌های کلی نظام به سمت خصوصی‌سازی و اجرای اصل 44 قانون اساسی سوق داده می‌شود که امر خوبی است و با اجرای تفاهمنامه بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بخش عمده فعالیت‌های اجرایی وزارتخانه سمت به خانه‌های صنعت و معدن و تجارت و انجمن‌های تخصصی آن واگذار شده است.

دسترنج به تفاهمنامه امضا شده انجمن با سازمان راه و شهرسازی نیز اشاره کرد و عنوان داشت: در این تفاهمنامه مقرر شد پیمانکاران در پروژه‌ها و طرح‌های استانی تشویق و ترغیب به استفاده از تولیدات صنعت ساختمان استان شوند.

وی یکی از مباحث اصلی جلسه را جلوگیری از فعالیت تولیدی ناعادلانه شهرداری‌ها در راستای اصل 44 قانون اساسی عنوان داشت.

به گزارش فارس، اعضای هیئت مدیره و روسای کمیته‌های تخصصی انجمن مهم‌ترین عنوان مشکلات و معضلات را عدم تخصیص به موقع بودجه پروژه‌های عمرانی از جمله راه‌سازی، مشکل حمل و نقل تراک میکسرهای بتن آماده و آسفالت، بحران واحدهای انرژی‌بر به دلیل نبود پشتیبانی‌های لازم بعد از طرح هدفمندسازی، عدم تعطیلی کارگاه‌ها پس از اتمام پروژه‌ها، ممانعت‌های معارضان محلی در حمل و نقل محصولات تولیدی و تامین مواد اولیه و فقدان قاطعیت دستگاه‌های اجرایی در این ارتباط، اجرا نشدن ابلاغیه استانداری مازندران درباره بکارگیری سفال بام در پروژه‌های استانی، مطالبات زیاد واحدها از سازمان‌ها دولتی و پیمانکاران، تغییرات مکرر نرخ ارزهای بین‌المللی از جمله دلار برشمرد.

آنها همچنین خواستار جلوگیری از رقابت ناسالم و نابرابر شهرداری‌ها و اصلاح اساسنامه سازمان‌های عمران از سوی وزارت کشور، عدم ارایه مجوزهای جدید تولیدی در حوزه صنایع کانی غیرفلزی در استان، تشویق و ترغیب پیمانکاران و سازندگان و مهندسان به بکارگیری تولیدات استانی، تهاتر مطالبات از ارگان‌های دولتی با بدهی‌های بانکی، مالیاتی و بیمه‌ای پیمانکاران، عضویت انجمن در همه کمیته‌های فنی استانداری، کمک به صادرات محصولات خدمات فنی و مهندسی واحدهای تولیدی شدند.

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این نشست گفت: دنیای امروز دنیای رقابت است و قیمت مناسب همراه با کیفیت مطلوب خواسته مشتریان بوده است.

سیدعیسی هاشمی گفت: برای نخستین بار بکارگیری توان تولیدی و خدمات بومی را در استان مطرح کردم که بعضاً اعتراض‌هایی در پی داشت و همچنان پیگیر و مشوق پیمانکاران برای استفاده از توان بومی بوده و حتماً موضوع و عدم استعلام قیمت بعضی سازمان‌ها و شهرداری‌ها از تولیدکنندگان استان را پیگیری خواهم کرد.

وی اجرای پروژه بدون عقد قرارداد و تامین اعتبار را خلاف مقررات خواند و اعلام کرد: موضوع تخلفات از طریق سازمان‌ها و بازرسی نظارتی قابل پیگیری است.

معاون عمرانی استاندار مازندران آمادگی خود را برای حمایت از تشکیل مجمع سازمان‌ها و تشکل‌های مرتبط با صنعت ساختمان توسط انجمن کانی غیرفلزی اعلام کرد.

وی همچنین دستور پیگیری مشکل حمل و نقل تراک میکسرهای بتن آماده و آسفالت را صادر کرده و خاطرنشان کرد: مقرر شد دیگر مصوبات این انجمن پیگیری و در جلسه دیگری مورد ارزیابی قرار گیرد.

انتهای پیام/2296/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول