اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان:

قانون بهبود فضای کسب و کار در استان سمنان اجرا نشد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان سمنان از اجرا نشدن قانون بهبود فضای کسب و کار در این استان با وجود ابلاغ آن انتقاد کرد.

قانون بهبود فضای کسب و کار در استان سمنان اجرا نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، علی‏اصغر جمعه‏ای عصر امروز در کارگروه صنعت، معدن و تجارت که با حضور معاون برنامه‏ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار سمنان و شماری از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: سمنان نسبت به سایر استان‏ها حاشیه‏های کمتری دارد؛ با وجود همکاری نکردن بنگاه‏های مالی با مسئولان اقتصادی استان سمنان در بخش‏های توسعه و افزایش تولید، وضع تا حدود زیادی نسبت به سایر استان‏ها بهتر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان سمنان با تأکید بر اینکه با مشکلات بسیاری در حوزه صنعت و معدن در استان سمنان دست و پنجه نرم می‏کنیم، گفت: اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان سمنان از تمام تولیدکنندگان تشکیل شده است و در سطوح مختلف فعالیت می‏کند.

جمعه‏ای افزود: این اتاق تنها تشکل قانونمند بخش خصوصی است که اگر تمام 390 نفر عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران نیز در انحلال آن ائتلاف کنند، قدرت این کار را ندارند.

وی با بیان اینکه اتاق به سه قوه مشاوره ارایه می‏دهد و پل ارتباطی حاکمیت و بخش خصوصی محسوب می‏شود، این نهاد را تنها مرکز دارای ارتباط جهانی قوی در حوزه اقتصاد دانست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه اتاق مدافع تمام دست‏اندرکاران اقتصادی استان سمنان است، از اجرا نشدن قانون بهبود فضای کسب و کار در استان سمنان علی‏رغم ابلاغ آن انتقاد کرد.

جمعه‏ای اذعان داشت: قانون بهبود فضای کسب و کار بسیار مترقی است و شفاف‏سازی فعالیت‏ها در آن صراحت دارد.

وی تصریح کرد: براساس این قانون، هیچ قرارداد و تصمیم‏گیری در حوزه مسائل اقتصادی نباید بدون حضور نمایندگان اتاق، بخش خصوصی، تشکل‏های وابسته و ... صورت گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: در صورتی که قانون بهبود فضای کسب و کار به مرحله اجرا درآید، خیلی از مسائل ساماندهی بهتری پیدا می‏کند و مشکلات با سرعت بیشتری رفع خواهد شد.

جمعه‏ای با بیان اینکه بسیاری از مشکلات خاص استان سمنان نیست، گفت: بانک‏ها در پرداخت تسهیلات به داشتن معوقه از سوی واحدهای تولیدی متوسل می‏شوند؛ در حالی که باید دانست که علت به وجود آمدن معوقه در واحدهای تولیدی چیست و چرا بانک‏ها این نوع برخورد را در دستور کار خود قرار داده‏اند.

وی در پایان بیان داشت: باید رسیدگی شود که چه کسی به بانک‏ها اجازه داده است که کار تجاری و اقتصادی انجام داده و سود تسهیلات را در حوزه صنعت و معدن شناور سازند.

انتهای پیام/2249/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول