اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ شهرداری گرگان و دادگستری گلستان رو در روی یکدیگر

آیا شهربازی گرگان پلمب می‏شود؟

شهربازی گرگان به موضوعی جدال‏انگیز بین دادگستری و شورای اسلامی شهر و شهرداری گرگان تبدیل شده و آنها را به رویارویی با یکدیگر کشانده است.

آیا شهربازی گرگان پلمب می‏شود؟

شهربازی گرگان البته یک معترض دیگر هم دارد و آن اداره‏ کل استاندارد استان گلستان است که طبق نظر کارشناسان این اداره‏ کل وسایل شهربازی استاندارد لازم را ندارند.

قرارداد شهربازی گرگان طبق گفته فائزه عبداللهی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان، اوایل سال 1391 پایان یافته و شهر بازی فوق با تجهیزات موجود نباید فعالیت کند.

شهرداری گرگان درخواست صدور حکم تخلیه شهربازی از دادگاه را داد

شهرداری گرگان طی دادخواستی به دادگاه عمومی این شهرستان خواستار صدور حکم تخلیه شهربازی به مدیریت محمدرضا قدیمی شد و شعبه دوم دادگاه فوق نیز طی پرونده کلاسه 9109980056100148 نسبت به صدور حکم به نفع شهرداری گرگان اقدام کرد.

قدیمی، مدیر شهربازی گرگان، دهم تیرماه جاری طی نامه‏ای به حسین شعبانی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گلستان، خواستار تعویق اجرای حکم تخلیه شهربازی و موکول شدن آن به بعد از فصل گرما شد.

در نامه قدیمی به معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گلستان آمده است: به استحضار می رساند اینجانب با توجه به اوراق و اسناد موجود در پرونده، بیش از 29 سال در احیاء، تجهیز و راه‏اندازی مکان شهربازی با سرمایه شخصی برای خدمت‏رسانی عمومی اقدام کردم.

پارک بازی ناهارخوران گرگان

عکس هوایی پارک بازی ناهارخوران گرگان

برای حفظ آرامش زندگی ام اجرای حکم قضایی را به تاخیر بیندازید

وی با بیان اینکه در طول مدت تجهیز، سعی بر ارائه بهترین خدمات به شهروندان و مسافران محترم را داشته و در خدمت‏رسانی اصل بر سلامت و صداقت در کار بوده است، از معاون دادگستری کل استان گلستان خواست به منظور رعایت شرایط و موقعیت زندگی و تحت الشعاع قرار نگرفتن وضعیت و آرامش خانوادگی وی و با عنایت به ایام تعطیلات مدارس و شروع مسافرت های تابستانی اجرای حکم مقام قضایی به بعد از فصل گرما موکول شود.

قدیمی همچنین در پایان نامه تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان را بدون قید نام آنها و بدون ذکر دلایل خطاب قرار داد و مدعی شد: شهربازی گرگان فقط از طرف خیابان حفاظ دارد و از سوی جنگل بدون حفاظ است؛ لذا در صورت پلمب‏ شدن شهربازی مسئولیت نگهداری وسایل و تجهیزات شهربازی بر عهده آنهاست.   

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گلستان نیز همان روز (دهم تیرماه 1392) طی نامه شماره 620/499/9021 به ابراهیم کریمی، شهردار گرگان، بر توقف اجرای حکم دادگاه طبق خواسته مدیر شهربازی گرگان تاکید کرد.

شعبانی در این نامه با اشاره به نامه درخواست قدیمی، مدیر شهربازی گرگان، آورده است: به پیوست تصویر درخواست آقای محمدرضاقدیمی ارسال می شود تا با عنایت به شروع تعطیلات تابستانه و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان و نیز تردد مسافران در محوطه تفریحی ناهارخوران، مساعدت لازم برای اعطای مهلت به مستاجر مطابق قانون انجام شود.

وی در این نامه تصریح کرد: در عین حال متقاضی (قدیمی) مکلف است در صورت پذیرش استمهال از سوی شهردار محترم، از هرگونه ساخت و ساز و احداث اعیانی جدید و یا نصب وسایل بازی که مانع اجرای حکم در پایان فصل تابستان شود خودداری کند و این تعهد به صورت رسمی از وی اخذ شود.

شهربازی گرگان چون حفاظ ندارد شورای شهر مسئول حفاظت از وسایل آن است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گلستان در پایان این نامه همچون قدیمی، مدیر شهربازی گرگان، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان را بدون قید نام آنها و ذکر دلایل حقوقی و قانونی مورد خطاب قرار داده و هشدار داد: شهربازی گرگان فقط از طرف خیابان حفاظ دارد و از سوی جنگل بدون حفاظ است، لذا در صورت پلمب شدن شهربازی مسئولیت نگهداری وسایل و تجهیزات شهربازی بر عهده تعداد مشخصی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان است.

در همین حال علی کلاتی، عضو شورای اسلامی شهر گرگان، نیز در نامه ای به شماره 10/64524/92 مورخ 11/04/92 به کریمی، شهردار گرگان، با اشاره به تذکرات حسین ریبعی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان، مبنی بر تعیین تکلیف شهربازی و اقدام قانونی شهردار در خصوص اجرای حکم صادر از سوی شعبه دوم دادگاه عمومی گرگان، نامه قدیمی به معاون دادگستری کل استان و نامه معاون دادگستری به شهردار گرگان، خواستار موافقت شهردار با درخواست قدیمی مبنی بر توقف اجرای حکم تا پایان فصل تابستان شد.

پلمب شهربازی گرگان در این شرایط به مصلحت نیست

کلاتی در نامه خود به شهردار گرگان آورده است: در شرایط کنونی پلمب شهربازی آن هم در این فصل و در آن منطقه تفریحی (ناهارخوران) که محل تفریح هزاران مسافر و شهروندان عزیز گرگانی و ... می باشد اصلا به مصلحت شهر و شهرداری نمی‏باشد.

وی پیشنهاد داد: با توجه به مفاد نامه متقاضی و جناب آقای شعبانی، معاون محترم اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گلستان ترتیبی اتخاذ فرمایید تا پایان فصل گرما و فرارسیدن سرما با گرفتن تعهدات لازم محضری از آقای قدیمی، شهربازی شهرمان تعطیل نشود تا مسافران عزیز و شهروندان گرانقدر بتوانند از این فضا استفاده لازم را ببرند.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان همچنین در پانصد و بیست و ششمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی این شهر با اشاره به غیراستاندارد بودن وسایل و تجهیزات شهربازی گرگان از نظر کارشناسان اداره کل استاندارد استان گلستان، پلمب کردن شهربازی را وظیفه شهرداری ندانسته و خواستار اجرای آن توسط اداره کل استاندارد شد.  

ادامه دارد ...

انتهای پیام/83003/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول