اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خبر داد

تشکیل کارگروه برطرف کردن مشکل واحدهای تولیدی در کردستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از تشکیل کارگروه برطرف کردن مشکل واحدهای تولیدی استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

تشکیل کارگروه برطرف کردن مشکل واحدهای تولیدی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، پیمان اسراری در آئین روز ملی صنعت و معدن و روز اصناف و بازاریان، که امروز به صورت همزمان با سراسر کشور در سالن پیامبر اعظم استانداری کردستان در سنندج برگزار شد با یادآوری نامگذاری این دهه به نام دهه تولید اظهار کرد: این مقطع زمانی فرصت مناسبی برای رصد و برطرف کردن مشکلات این حوزه است.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم امسال در راستای سیاستگذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت ویژگی خاصی دارد خاطرنشان کرد: در این آئین وظیفه اصلی برگزاری بر عهده خانه صنعت و معدن بوده و سازمان صنعت، معدن و تجارت تنها نقش پشتیبانی و همراه در برنامه‌ریزی را ایفا می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان با تأکید بر جایگاه بالای بازار و بخش صنعت و معدن تصریح کرد: 70 درصد اقتصاد کردستان در دست این بخش‌ها است.

اسراری با اشاره به برگزاری جلسات مختلف سازمان به ریاست استاندار کردستان با اعضای خانه صنعت و معدن و تولیدکنندگان اظهار کرد: در این جلسات مشکلات این اعضا به روز رصد و برای رفع آنها چاره‌اندیشی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در برگزاری جلسه با اصناف و بازاریان با مدیریت مطلوبی همراه بوده و رتبه نخست را در این زمینه در کشور داریم افزود: این موضوع نشان می‌دهد تمام تنگنا و گرفتاری‌های اصناف شناسایی می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان از تشکیل قریب‌الوقوع کارگروه برطرف کردن مشکل طرح‌ها و واحدهای تولیدی در استان خبر داد و گفت: با وجود آنکه بانک‌ها تا جایی که می‌توانسته‌اند کمک کرده‌اند، اما باز هم تعامل بیشتری با آنها به منظور رفع مشکلات خواهیم داشت.

اسراری با بیان اینکه ارتقای بخش خصوصی به ویژه خانه صنعت و معدن در دستور کار سازمان قرار دارد خاطرنشان کرد: با انجام برنامه‌ریزی‌های لازم، قصد واگذاری صدور جواز تأسیس و بهره‌برداری به خانه صنعت و معدن را داریم. 

وی تحقق این مسئله را در گرو فراهم شدن زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: بخش خصوصی با درگیر شدن در ماجرا از مزایای این کار بهره‌مند و بازگشت درآمد برای آنها خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در خصوص بخش معدن با اشاره به ظرفیت خوب موجود در آن اظهار کرد: با مدیریت، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری صحیح می‌توان توسعه استان را نظاره‌گر بود.

اسراری، مدیریت ستاد اجرایی معادن در کردستان را یکی از اقداماتی ذکر کرد که در این راستا انجام شده است و افزود: در برگزاری منظم و پرتعداد این جلسات رتبه نخست را در کشور داریم.

وی به انجام فعالیت‌های دیگری در قالب ستاد تسهیل نیز اشاره کرد و گفت:‌ برخی واحدها به صورت راکد درآمده بودند که واگذاری آنها با مسئولیت استاندار کردستان و به منظور سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در دست اقدام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان پیرامون شرایط واگذاری معادن استان، برخورداری متقاضیان از سه شرط دارا بودن اهلیت، واجد شرایط و داشتن زمینه کمک به استان کردستان را به عنوان موارد ضروری نام برد.

اسراری تأکید کرد: به منظور جلوگیری از خام فروشی محصولات به تمام متقاضیان الزام شده است که باید در قضیه فرآوری محصولات نیز ورود کنند که در طلا و سنگ آهن این قضیه را دنبال کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود یکی از مأموریت‌های اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت را مدیریت و کنترل بازار ذکر کرد و افزود: در استان کردستان از تمامی ظرفیت‌های بازار برای تحقق این امر استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با یادآوری رتبه نخست استان در تنظیم بازار و در زمان آغاز هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: این دستاورد، ثمره همراهی اصناف با سازمان بود.

اسراری با بیان برگزاری نمایشگاه‌های ضیافت ویژه ماه رمضان با مسئولیت اصناف استان اظهار کرد: تلاش شده مشکلات واحدهای تولیدی و اصناف به حداقل برسد.

وی در پایان با بیان اینکه حماسه سیاسی به بهترین شکل محقق شد خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی و تلاش زمینه خلق حماسه عظیم اقتصادی را نیز فراهم کنیم.

در پایان این مراسم از جمعی از فعالان بخش‌های صنعت، معدن و تجارت با اهدای تندیس و لوح یادبود تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/79012/ح40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول