اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سخنرانی آیت الله علوی گرگانی

اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و عترت برگزار شد

مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و عترت ویژه دانش‌آموزان پسر بسیجی با سخنرانی آیت الله علوی گرگانی برگزار شد.

اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و عترت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و عترت ویژه دانش‌آموزان پسر بسیجی در دفتر آیت الله علوی گرگانی برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، سهرابی مدیر روابط عمومی سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در سخنانی با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات توجه ویژه‌ای به اهل بیت(ع) صورت گرفت اظهار کرد: یازدهمین جشنواره سراسری قرآن کریم و عترت(ع) به منظور ترویج و گسترش فرهنگ متعالی قرآن کریم و عترت(ع) و شناسایی و رشد استعدادهای قرآنی دانش‌آموزان در دو گروه برادران و خواهران، در چهار بخش قرائت، حفظ، درک مفاهیم و عترت و در دو مقطع پویندگان (راهنمایی) و پیشگامان (دبیرستان) برگزار شد.

وی ایجاد رقابت سالم بین دانش‌آموزان بسیجی و تشویق و ترغیب آنان در فراگیری علوم قرآنی و انس و الفت بیشتر با قرآن کریم، تقویت و ارتقاء برنامه‌های معرفتی و معنوی در بسیج دانش آموزی و شناسایی و معرفی الگوهای برتر قرآنی دانش آموزان بسیجی را از دیگر اهداف سازمان در برگزاری این مسابقات دانست.

مدیر روابط عمومی سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور تصریح کرد: کتاب آیت الله مکارم شیرازی و حجت الاسلام والمسلمین قرائتی به عنوان کتب مرجع آزمون دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان در بخش قرآنی مورد توجه قرار گرفت.

سهرابی خاطرنشان کرد: ‌در بخش عترت نامه حضرت علی به امام حسن(ع) و خطبه متقین مرجع آزمون این بخش بود.

در ادامه این مراسم آیت‌الله علوی گرگانی در سخنانی با اشاره به اینکه تضمین سعادت انسان همراهی با قرآن است، اضافه کرد: جوانان وقتی به جلسات قرآنی و به دیدار عالم بزرگی می‌روند با توجه و با معرفت باید حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اولاد و زندگی خوب حاصل عمل به قرآن است تصریح کرد: اگر کسی مدعی عمل به قرآن باشد در حالی که ولایت را قبول نداشته باشد، قرآن را درست نفهمیده است.

در پایان این مراسم از نفرات اول تا سوم هر بخش از مسابقات با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/78008/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول