اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان:

صادرات 109 هزار تن کالا توسط تعاونی‌های مرزنشین هرمزگان

معاون تعاون اداره کل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در سه ماهه اول امسال، 109 هزار و553 تن کالا به ارزش سه میلیون و 620 هزار دلار به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شد.

صادرات 109 هزار تن کالا توسط  تعاونی‌های مرزنشین هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، موسی نجفی ظهر امروز طی نشستی با حضور مسئولان این اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان اظهار داشت:  خشکبار، میوه و تره بار، ماهی تازه و منجمد، شتر زنده، نمک صنعتی، گوگرد و سنگ گچ دانه بندی شده از عمده کالاهای صادرشده توسط تعاونیهای مرزنشین است.

به گفته وی، بیش از یک میلیون نفر از مردم هرمزگان عضو تعاونی‌های مرزنشین هستند که بیشتر این تعاونی‌ها در شهرستانهای میناب، بندر لنگه و قشم فعال است.

جلوگیری از مهاجرت، تأمین کالا و مایحتاج مردم منطقه، ایجاد روحیه تعاون بین اعضاء و کاهش مشکلات دولت در تأمین کالای مردم مناطق مرزی از اهداف تشکیل تعاونی‌های مرزنشین است.

همچنین جلوگیری از مهاجرت ساکنان مرزی، اهرمی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی، جلوگیری از تجارت غیرقانونی ساکنان مناطق مرزی، ایجاد امنیت اجتماعی و سیاسی مرزهای زمینی و جذب و به کارگیری سرمایه‌های سرگردان منطقه از دیگر اهداف راه اندازی تعاونیهای مرزنشین است.

یادآور می‌شود تعاونی‌های مرزنشین سال 1363 با هدف جلوگیری از قاچاق کالا و برآورد نیاز مرزنشینان در استانهای مرزی تأسیس و راه اندازی شد.

انتهای پیام/88001/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول