اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای مهر 92 صورت می‌گیرد

تحصیل 3 دانشجو رشته دستیار تخصصی جراحی عمومی در بوشهر

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: 3 دانشجو از ابتدای مهرماه 92 در رشته دستیار تخصصی جراحی عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مشغول به تحصیل خواهند شد.

تحصیل 3 دانشجو رشته دستیار تخصصی جراحی عمومی در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حمیدرضا علیزاده پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به تحصیل یک‌هزار و 746 دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: 141 عضو هیئت علمی در 14 رشته مقطع در پنج دانشکده پزشکی، دندانپزشکی، پیراپزشکی، پرستاری و بهداشت مشغول به تعلیم و تعلم هستند.

وی بیان کرد: از 1746 دانشجو، 59 نفر در مقطع کاردانی، 1183 نفر در مقطع کارشناسی ، 66 نفر در مقطع کارشناسی ارشد، 325 نفر در مقطع دکترای پزشکی عمومی، 73 نفر در مقطع دکترای دندانپزشکی، دو نفر در مقطع دکترای پی‌اچ‌دی بای ریسرچ، هشت نفر در مقطع دستیار تخصصی و 30 نفر دانشجو به‌صورت شبانه تحصیل می‌کنند.

وی در ارتباط با وظایف معاونت آموزش تصریح کرد: معاونت آموزش پایه علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است و وظیفه این معاونت در دانشگاه نظارت بر فعالیت اعضای هیئت علمی، برنامه‌ریزی برای ارتقای اعضای هیأت علمی و سطح کیفی آموزش، پیشگیری و حل مشکلات پیش‌روی معاونت با برگزاری شوراهای مختلف از جمله شورای آموزشی به‌صورت هفتگی با حضور نمایندگان از دانشکده‌ها است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: یکی از راهبردهای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با کاهش تعداد دانشجویان در مقاطع کاردانی و کارشناسی افزایش جذب دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، دکترای PHD و دستیار تخصصی است که در جلسه اخیر هیأت امنا نیز این امر مورد تشویق و توجه قرار گرفت.

علیزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر 8 نفر دانشجو در دو رشته تحصیلی دستیار تخصصی داخلی و پزشکی اجتماعی مشغول به تحصیلند و توانستیم در این بخش مجوز جذب دانشجو در رشته دستیار تخصصی جراحی عمومی را از وزارت بهداشت بگیریم و به‌زودی دانشجویان در این رشته مشغول به تحصیل می‌شوند که این امر جهش بزرگی در امر آموزش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به دشوار بودن رشته دستیار تخصصی جراحی عمومی و نیاز به امکانات و تجهیزات آموزشی این رشته برخی اوقات دانشگاه‌های بزرگ نیز مجوز جذب دانشجوی دستیار تخصصی را دریافت نمی‌کنند، اما خوشبختانه پس از بازدیدهایی که از فضاهای آموزشی و امکانات و تجهیزات دانشگاه توسط وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شد این مجوز برای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صادر شد و 3 دانشجو در این رشته از ابتدای مهرماه 92 مشغول به تحصیل می‌شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: امسال نیز مانند سال گذشته آزمون دستیار تخصصی با حضور 154 نفر داوطلب برگزار شد که در تمامی رشته‌های تخصصی به رقابت پرداختند.

وی بیان داشت: در حال حاضر دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های پرستاری، کتابداری، میکروب‌شناسی و بهداشت موجود است و برای اخذ مجوز 7 رشته‌ جدید تحصیلات تکمیلی شامل هماتولوژی، بیوشیمی، پرستاری پمپ، پرستاری NICU، پرستاری ویژه، پرستاری سالمندان و مامایی با وزارت متبوع مکاتباتی انجام شده است.

وی گفت: از دیگر اقداماتی که در این حوزه انجام شد برگزاری آزمون تحصیلات تکمیلی بود که خرداد ماه سال جاری در استان بوشهر توسط دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

علیزاده یادآور شد: در این آزمون 692 نفر داوطلب در 46 رشته به رقابت پرداختند که از این تعداد 497 نفر بانوان و 195 نفر آقایان بودند، این آزمون سال‌های گذشته در استان‌های دیگر برگزار می‌شد که داوطلبان با دشواری و هزینه‌های زیاد شرکت می‌کردند ولی امسال با تمهیداتی که صورت گرفت این آزمون با بهترین کیفیت و امنیت در سالن فجر دانشگاه برگزار که موجب رضایت داوطلبان شد و در سال‌های آینده نیز شاهد برگزاری این آزمون در استان خواهیم بود.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول