اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز محقق شد

کاهش چشمگیر نوبت‌های راه‌اندازی کارخانه‌های تجهیزات پزشکی

نوبت‌های تایید راه‌اندازی کارخانه‌های تجهیزات پزشکی در فارس از یک‌سال به یک هفته کاهش می‌یابد.

کاهش چشمگیر نوبت‌های راه‌اندازی کارخانه‌های تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، رئیس اداره تجهیزات پزشکی این دانشگاه اظهار داشت: درصدی از فرآیندهای تولید که تاکنون فقط در وزارت بهداشت متمرکز است با تلاش‌های انجام شده طی یک تا دو ماه آینده در شیراز، به عنوان نخستین شهر در کشور تمرکززدایی می‌شود.

سید ابوالفضل هاشمی افزود: با تلاش‌هایی که اداره تجهیزات پزشکی در این دانشگاه به منظور خودکفایی استان فارس در زمینه کالاها و تجهیزات پزشکی انجام داده است، مجوز بازدید GMP از کارخانه‌های تولیدی و همچنین آموزش ناظر فنی تا حدود دو ماه آینده به شیراز ارائه می‌شود.

وی ابراز داشت: با دریافت این مجوزها کارشناسان این استان از شرکت‌ها و کارخانه‌های تولید کننده تجهیزات پزشکی بازدید می‌کنند و مجوزهای لازم را ارائه می‌دهند.

هاشمی اضافه کرد: ارائه این مجوزها از طرف وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موفقیت بزرگی برای استان فارس محسوب می‌شود چرا که زمینه خودکفایی فارس را در تجهیزات پزشکی با کاهش قابل توجه زمان دریافت و شروع سریع‌تر به کار، کارخانه‌های تولیدی فراهم می‌کند.

این مسئول گفت: تولیدکننده‌ها پیش از این برای بازدید از شرکت‌هایشان باید حدود یک تا دو سال در نوبت می‌ماندند تا کارشناس از تهران بیاید، اما با دریافت مجوز از وزارت بهداشت فقط برای تولیدکنندگان شیرازی در کشور، این مدت انتظار به یک هفته کاهش می‌یابد.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: این مسئله موجب می‌شود که کارخانه‌های تولیدی سریع‌تر فعالیت خود را آغاز کنند و در نتیجه استان فارس با شتاب بیشتری در تولیدات تجهیزات پزشکی خودکفا شود.

وی افزود: قرار گرفتن گمرک شیراز جزو گمرکات تخصصی تجهیزات پزشکی با پیگیری بیش از دو ساله اداره تجهیزات پزشکی از دیگر خدماتی بود که این دانشگاه در راستای تامین نیازهای این استان انجام داد.

هاشمی گفت: حمایت از تولید کنندگان داخل کشور از برنامه‌های اصلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز است که با تشکیل کمیته‌ای در همین راستا و انجام فعالیت‌های مختلف، امروز می‌توانیم اعلام کنیم که بیش از 40 درصد مصرف تجهیزات پزشکی مراکز مختلف دانشگاه علوم پزشکی شیراز در استان فارس از تولیدات داخل کشور خریداری می‌شود که این رقم در کشور کم‌نظیر بوده و نشان‌دهنده عزم اداره تجهیزات پزشکی در حمایت و معرفی محصولات تولید داخل است.

این مسئول ابراز داشت: در حال حاضر با معرفی محصولات استان به پزشکان در زمینه دستکش جراحی، دستگاه‌های تصویربرداری‌، نیدل‌های EMG و NCV، تجهیزات آزمایشگاهی و تیغ‌های جراحی از تولیدات داخلی فارس استفاده می‌شود که با ظرفیتی که در این استان موجود است می‌توانیم در زمینه اقلام مصرفی تجهیزات پزشکی به خودکفایی برسیم.

وی اضافه کرد: برای خودکفایی این استان نیاز به حمایت سایر نهادها مانند بانک‌ها برای ارائه تسهیلات لازم و سازمان صنعت و معدن و تجارت در تسریع مسیر ارائه مجوز هستیم.

رئیس اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در سال 91 حدود 25 ایده ابداعی و تولیدی از طرف اعضای کمیته حمایت از تولید و مرکز رشد تجهیزات پزشکی حمایت شدند و طی فرآیندهای ثبت ایده‌ها و اخذ مجوزهای مربوطه، پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال بتوانیم حدود چهار تا پنج تولید جدید تجهیزات پزشکی را در استان فارس شاهد باشیم.

هاشمی با تاکید بر اهمیت استفاده از تجهیزات پزشکی دارای مجوز و پرهیز از به‌کارگیری تجهیزاتی که قاچاق هستند، افزود: مصرف‌کنندگان تجهیزات پزشکی باید نیازهای خود را از فروشگاه‌های مجاز و دارای پروانه کسب اتحادیه تجهیزات پزشکی تهیه کنند.

این مسئول اذعان داشت: از ابتدای سال 92 مقرر شده که تمام تجهیزات پزشکی به اجبار دارای برچسب اصالت سلامت کالا باشند که یک کد 16 رقمی است و با وارد کردن آن در سایت esalatsalamat.ir می‌توانند از مجاز بودن کالا مطلع شوند.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول