اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تاثیرات منفی حوادث مصر بر حمل و نقل ترکیه

حوادث یک هفته گذشته در مصر و اوضاع داخلی آن، تاثیرات منفی بر بخش حمل و نقل زمینی و دریایی ترکیه به کشورهای عربی و بالعکس داشته است.

تاثیرات منفی حوادث مصر بر حمل و نقل ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از «حمید شانفرده» رئیس انجمن بین‌المللی کامیون‌داران گفت: کامیون‌داران در شهر هاتای واقع در جنوب ترکیه به خصوص آنهایی که با خط حمل و نقل سیستم RO-RO  فعالیت می‌کنند، طی هفته گذشته تحت تاثیرات منفی حوادث مصر بوده‌اند.

وی افزود که حدود 300 کامیون در بندر اسکندرون ترکیه در سواحل دریای مدیترانه منتظر هستند و 132 کامیون نیز در بند پورسعید با محموله کالاهایی از کشورهای عربی، منتظر حرکت به سمت ترکیه هستند.

از سوی دیگر «احمد یوموشاک» یکی از مدیران شرکت‌های باربری در شهر الریحانیه از توابع ایالت هاتای نیز اظهار داشت که توقف فعالیت در گذرگاه باب الهوا واقع در بین ترکیه و سوریه باعث شده است که آنها از جاده جایگزین یعنی خط انتقال دریایی با سیستم RO-RO استفاده نمایند که از طریق آن کامیون‌ها با کشتی‌های بزرگ باربری از ترکیه انتقال داده می‌شود و محموله‌های خود را در بنادر مصر تخلیه می‌کنند و پس از آن راننده‌های کامیون‌ها مسیر خود را از طریق زمینی ادامه می‌دهند.

یوموشاک تصریح کرد که راه جایگزین طولانی‌ترین و پر مشقت‌ترین راه است اما حوادث جاری مصر نیز باعث توقف کامل این حمل و نقل شده است که همین امر  باعث فاسد شدن بسیاری از کالاها خواهد شد بویژه اینکه برخی از کامیون‌ها حامل سبزیجات و میوه‌های تازه هستند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول