اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

عشایر استان البرز دارای بازارچه دائمی می‌شوند

استاندار البرز بر توجه بیشتر به عشایر تأکید کرد و گفت: بازارچه دائمی عشایر در این استان راه‌اندازی می‌شود.

عشایر استان البرز دارای بازارچه دائمی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، به نقل از روابط عمومی استانداری البرز، اصغر عربیان اظهار داشت: توجه به رفع مشکلات عشایر و ارائه امکانات و خدمات بیشتر به آنان یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که باید بیش از گذشته مد نظر قرار گیرد.

وی هدف از حضور در میان عشایر را شناسایی مشکلات آنان و کمک به رفع دغدغه‌های آنان عنوان کرد و افزود: جمعیت عشایر در استان البرز توجه بیشتری را به خود می‌طلبد لذا عشایر با توجه به اینکه نقش اساسی در تولید برخی مواد غذایی مهم دارند لذا باید دغدغه‌های آنان مرتفع شود.

این مسئول با بیان اینکه استان البرز دارای 860 خانوار با جمعیتی در حدود پنج هزار نفر است افزود: این قشر از جامعه نقش مهمی را در راستای تولید مواد پروتئینی این استان ایفا می‌کنند.

عربیان افزود: در اختیار قرار داشتن 74 درصد گوشت دام سبک استان از سوی عشایر حاکی از نقش مهم آنان در تامین مواد پروتئینی و سایر فرآورده‌های آن در سطح استان البرز است.

استاندار البرز در ادامه سخنان خود از راه‌اندازی بازارچه دائمی برای عشایر در این استان خبر داد و تأکید کرد: مکان‌یابی مناسب از سوی اداره کل راه و شهرسازی به منظور راه‌اندازی بازارچه یا نمایشگاه دائمی به منظور عرضه محصولات عشایر این استان در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع از جمله مصوبات شورای عشایر استان البرز است که باید به جد در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی این نمایشگاه علاوه بر عرضه مستقیم محصولات و حذف واسطه‌ها می‌تواند نقش بسزایی در ایجاد اشتغال در سطح استان به شمار رود.

بیمه فراگیر دام عشایر در صورت تامین دو سوم حق بیمه به صورت ملی و یک سوم آن توسط استانداری، تامین اعتبار خرید تانکر آب به منظور آبرسانی سالم و بهداشتی به واحدهای عشایری، صدور مجوز احداث بنا به عنوان اسکان در داخل طرح مرتع داری از سوی اداره کل منابع طبیعی، تامین اعتبار خرید یک دستگاه لودر به منظور بازگشایی راه‌های عشایری توسط فرمانداری کرج، احداث دو دکل همراه اول در منطقه ساوجبلاغ و کرج، راه‌اندازی نمایشگاه دائمی عرضه محصولات عشایری استان، تخصیص تسهیلات توسعه بخش کشاورزی برای تامین علوفه، خرید دام و بهسازی و نوسازی دامداری‌ها و ایجاد امنیت در آن مناطق، ارتقای سطح بهداشت در جامعه عشایری و ارائه آموزش‌های لازم به آنان، توزیع سیلندر گاز مایع و تامین سوخت فسیلی و استفاده از انرژی‌های نو در جامعه عشایری، تامین امنیت در ایل‌راه‌ها، تامین خدمات و نهاده‌های مورد نیاز عشایر در ایستگاه‌های انتظار دام، راه‌اندازی و فعال کردن پایگاه‌های بسیج عشایر به منظور حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین ایجاد امنیت در جامعه عشایری، از جمله دیگر مصوبات بود.

انتهای پیام/2302/خ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول