اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

2 پروژه عشایری شهرستان بهار افتتاح شد

با حضور مسئولان شهرستانی و استانی دو پروژه عشایری شهرستان بهار افتتاح شد.

2 پروژه عشایری شهرستان بهار افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بهار، صبح امروز با حضور مسئولان شهرستانی و استانی دو پروژه عشایری شهرستان بهار افتتاح شد. 

در این مراسم ابتدا پروژه راه عشایری روستای وهنان به طول پنج کیلومتر با احداث 11 دهنه پل بالغ بر 230 میلیون ریال اعتبار مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

همچنین زیرسازی چادر به تعداد 40 مورد افتتاح شد که بیش از 540 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است این پروژه‌ها در راستای رفاه حال عشایر صورت گرفته است.

در حاشیه این مراسم رئیس امور عشایر استان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در سطح استان 12 هزار و 500 نفر جمعیت عشایری وجود دارد که معادل 2 هزار و 500 خانوار است که عشایر استان دارای چهار ایل و 24 طایفه هستند.

حمزه‌علی یزدانی اضافه کرد: عشایر استان دارای 476 هزار رأس گوسفند هستند و سالانه 6 هزار تن گوشت قرمز و 2 هزار تن شیر تولید می‌کنند. وی به عشایر شهرستان بهار اشاره کرد و گفت: تعداد خانوار عشایری شهرستان 200 خانوار است و 22 هزار رأس دام در شهرستان بهار توسط عشایر پرورش داده می‌شود که سالیانه 385 تن گوشت قرمز، 22 تن پشم و 264 تن شیر تولید می‌کنند.

در ادامه سرپرست بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان همدان نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: بیش از یک هزار خانوار از عشایر استان بیمه شده‌اند و از سایر عشایر نیز تقاضا داریم با مراجعه به امور عشایر استان خود را بیمه کنند.

مهدی سماواتی از راه‌اندازی سامانه دریافت متمرکز الکترونیکی (دما) در سه ماه گذشته خبر داد و گفت: روستاییان و عشایر می‌توانند شماره ملی خود را به شماره 300027 پیامک زده و سوابق بیمه خود را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: 104 هزار خانوار مشمول بیمه روستایی در سطح استان هستند که فقط 40 هزار خانوار عضو صندوق بیمه‌ای اجتماعی روستاییان و عشایر شده‌اند.

وی گفت: بیمه برای آینده افراد بسیار مؤثر است و عشایر می‌توانند با مراجعه به صندوق بیمه در امور عشایری استان نسبت به عضویت خود برای بیمه اقدام کنند.  

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول