اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره شیلات فومن و شفت خبر داد

احداث مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شفت/درآمد 40 میلیارد تومانی فروش ماهی در فومن و شفت

رئیس اداره شیلات فومن و شفت گفت: یک مزرعه پرورش گونه‌های مختلف ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید سالانه 65 تن گوشت و دو تن خاویار در شفت در حال احداث است.

احداث مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شفت/درآمد 40 میلیارد تومانی فروش ماهی در فومن و شفت

سینا خدابنده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن از وجود یک‌ هزار و 400 استخر پرورش ماهیان گرمابی در این دو شهرستان خبر داد و مجموع مساحت این استخرهای پرورش ماهی را یک هزار و 300 هکتار عنوان کرد.

وی اظهار کرد: 18 مزرعه فعال پرورش ماهیان سردابی با ظرفیت تولید 200 تن در سال نیز در فومن و شفت فعالیت دارند.

این مسئول با بیان اینکه بیش از 70 درصد آب‌بندان‌های موجود در بخش تولید ماهیان گرمابی فعال هستند، گفت: بالغ بر 20 مزرعه پرورش ماهی قرمز در مساحت‌های کوچک و بزرگ، تولید ماهیان زینتی و دهها فعالیت خرد در قالب مشاغل خانگی به فعالیت شیلاتی می‌پردازند.

وی فعالیت مزارع پرورش ماهی در فومن و شفت را موجب ارتقای جایگاه این دو شهرستان در امر پرورش ماهی ذکر کرد و یادآور شد: در سال گذشته شرکت قلعه رودخان عنوان آبزی‌پرور برتر را در استان کسب کرد.

*احداث مزرعه پرورش ماهیان خاویاری در شفت/درآمد 40 میلیارد تومانی فروش ماهی در فومن و شفت

خدابنده از احداث مزرعه پرورش گونه‌های مختلف ماهیان خاویاری در شفت خبر داد و گفت: در شفت یک مزرعه پرورش گونه‌های مختلف ماهیان خاویاری به مساحت چهار هکتار و ظرفیت تولید سالانه 65 تن گوشت و دو تن خاویار در حال احداث است.

وی با تصریح بر اینکه سال گذشته درآمد ناخالص از فروش ماهی در فومن و شفت بالغ بر 40 میلیارد تومان بود، افزود: ارائه خدمات کارشناسی و تخصصی، برگزاری دوره‌های رایگان عمومی و تخصصی شیلات، حمایت از پروژه‌های آبزی‌پروری در قالب مزارع الگویی و ترویجی و... از مهم‌ترین فعالیت‌های شیلات فومن و شفت است.

رئیس اداره شیلات فومن و شفت با تصریح بر اینکه برنامه‌های اصلی ما طبق چشم انداز دولت بنا شده است، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها طبق وضعیت و موقعیت منطقه تدوین شده که اصل آنها بر پایه افزایش دانش آبزی‌پروری و در نتیجه رشد تولید در واحد سطح است.

وی یادآور شد: در همین راستا از فارغ‌التحصیلان رشته شیلات دعوت شده است که در امر تولید ورود کنند و از تولید کنندگان نیز انتظار می‌رود به توصیه‌های کارشناسان شیلات عمل کرده و از دانش آنها به عنوان مشاور بهره ببرند.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول