اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با فارس خبر داد

رشد 50 درصدی بودجه پیشگیری از اعتیاد در کشور

رئیس سازمان بهزیستی تقویت و توسعه بنیادهای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: بودجه پیشگیری از اعتیاد در کشور 50 درصد رشد داشته است.

رشد 50 درصدی بودجه پیشگیری از اعتیاد در کشور

همایون هاشمی صبح امروز در حاشیه همایش تخصصی معاونت‌های پیشگیری بهزیستی استان‌های کشور که در اردوگاه شهید عظیمی بابلسر برگزار شد،در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابلسر اظهار داشت: مهم‌ترین برنامه این سازمان در حوزه پیشگیری توسعه مبانی پیشگیری از لحاظ کمی و کیفی است.

وی افزود: از لحاظ کمی باید ضریب نفوذمان در کشور ارتقا یابد تا بتوانیم برنامه پیشگیری را در کل کشور اجرا کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه اولویت بعدی ما در بحث پیشگیری توسعه مباحث مشاوره است، خاطرنشان کرد: در این بحث مرکز مشاوره پیشگیری اعم از مشاوره حضوری تا مشاوره تلفنی را در کشور راه‌اندازی خواهیم کرد و مدیران مختلف مشاوره‌ای را توسعه می‌دهیم.

هاشمی تقویت و توسعه بنیادهای پیشگیری و مبارزه با اعتیاد را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با اعتیاد باید آگاه‌سازی عمومی به عنوان یک پشتوانه اساسی برای خانواده‌ها توسعه یابد،عنوان کرد: در این بحث لازم است رسانه‌های تصویری و مکتوب بیشتر به ما کمک کنند تا بتوانیم خانواده‌ها را در راه مقابله با اعتیاد واکسینه کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی با اعلام اینکه در سال گذشته در بحث بودجه پیشگیری رشد 170درصدی داشتیم، اضافه کرد: امسال هم سعی کردیم با رشد بیش از 50 درصدی یک جهش و گامی بزرگ در توسعه فعالیت‌ها داشته باشیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه در استان‌های مسافرخیز باید بحث فرهنگی جدی گرفته شود، یادآور شد: باید برای استان‌هایی که مسافرخیز هستند توجه شود تا فرهنگ‌هایی که از استان‌های دیگر می‌آید نتواند ایجاد فضای ناهنجار کند لذا باید مباحث پیشگیری و مباحث مربوط به ارتقای مداخلات کاهش اجتماعی باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/86010/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول