اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

بافت‌های محروم اصفهان برای توسعه باید شناسایی شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بافت‌های محروم اصفهان به منظور توسعه و نو‌سازی باید در سطح شهر شناسایی شوند.

بافت‌های محروم اصفهان برای توسعه باید شناسایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مصطفی بهبهانی ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه طی سال‌های گذشته شعار‌های بسیاری برای احیای بافت‌های فرسوده داده شده است اظهار کرد: اما برخی از این شعار‌ها هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده و در حال حاضر در کشور‌های مختلف دو روش برای احیای بافت‌های فرسوده پیشنهاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه احیای بافت‌های فرسوده با دخالت مستقیم و ایجاد پروژه‌های زیربنایی و زیرساخت‌های لازم از جمله راهکار‌های پیشنهاد شده محسوب می‌شود، اضافه کرد: همچنین احیای بافت‌های فرسوده توسط خود مردم با کمک‌ها و تسهیلات دولتی به عنوان راهکار دوم محسوب می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه البته استفاده از این روش طی سال های گذشته در اصفهان جواب‌گو نبوده است، تصریح کرد: در سایر کشور‌ها برای اجرای این روش بیش از 80 درصد تسهیلات به مردم پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اما در ایران با هزینه‌های بالای ساخت و ساز این روش نتیجه مطلوبی در بر ندارد، ادامه داد: طی سال‌های گذشته تعداد بالایی از خیابان‌های شهر براساس طرح تفصیلی آزاد‌سازی شدند.پ

بهبهانی با اشاره به ضرورت توجه به بافت‌های فرسوده شهر تاکید کرد: بافت‌های محروم اصفهان به منظور توسعه و نو‌سازی باید در سطح شهر شناسایی شوند.

وی با تاکید بر اینکه توسعه بافت‌های فرسوده از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: شهرداری باید با اختصاص امکانات لازم در راستای توسعه و نو‌سازی این بافت‌ها تلاش کند.

انتهای پیام/63004/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول