اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مربی تیم ملی ووشوی ایران:

ووشو گرفتار مافیای پیچیده شده است/هیچ موقعیتی به ورزشکاران داده نمی‌شود

مربی تیم ملی منتخب ووشوی ایران گفت: ‌رشته ووشو امروز گرفتار مافیای پیچیده‌ای شده است که به یقین رهایی از آنها تدبیری واقعی می‌خواهد.

ووشو گرفتار مافیای پیچیده شده است/هیچ موقعیتی به ورزشکاران داده نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یعقوب کیانی‌پور عصر امروز در نشست مطبوعاتی با جمعی از خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: از سال 70 رشته ووشو را در سطح قهرمانی شروع کردیم و در چندین دوره در مسابقات کشوری و جهانی مدال‌های رنگارنگی را به دست آوردیم.

وی تصریح کرد: افتخار این را داشتیم که مربی تیم ملی منتخب ووشو برگزیده شویم و در مسابقات بین‌المللی با اسم استان اردبیل شرکت کرده و حتی مدال جهانی به دست آوردیم اما از طرف ورزش و جوانان حتی یک قدردانی خشک و خالی نیز از ما نشد به طوریکه حتی اجازه ورود به اتاق مدیرکل ورزش و جوانان را نیز به ما ندادند.

این قهرمان و مربی ووشو خاطر نشان کرد:‌ ما دچار یک سیستم مافیایی در رشته ووشو شدیم به طوری که ورزش و جوانان تمام هیئت‌های ورزشی را در دست گرفته و انتظار دارد همه بله قربان‌گوی آنها باشند در حالی که باید یکی باشد که به درد دل ورزشکاران به خصوص ووشوکاران گوش داده و از این رو مشکلات و نارسایی‌های آنها را برطرف کند.

انتقاد شدید از انتخابات تزئینی رؤسای هیئت‌های ورزشی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مربی تیم ملی ووشوی ایران با یادآوری اینکه به همین خاطر این نشست خبری را برگزار کردیم تا درد دلی با اصحاب رسانه داشته باشیم، اضافه کرد: این سئوال همیشه در ذهن بنده وجود دارد که چرا باید ورزشکاران خود به خود از جامعه ورزش دور بمانند و چرا همه انتقاد می‌کنند و حتی یک نفر قدردان و سپاسگزار مقام‌ها و جایگاه‌های به دست آمده نیست چرا باید رؤسای هیئت‌ها از روی رابطه انتخاب شوند در حالی که بهترین ورزشکاران و پیشکسوتان ما گوشه‌نشین شده‌اند و به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند.

کیانی‌پور بیان کرد: در حال حاضر محیط‌های ورزشی و محیط هیئت‌ها آلوده است که این آلودگی از نظر اخلاقی و از نظر سیستم مافیایی کاملاً مشهود به نظر می‌رسد در حالی که در محیط‌های ورزشی هدف باید سلامتی و نشان دادن اخلاق ورزشی باشد.

وی یادآور شد: یکی از قهرمانان ما به نام جواد عزیزی که از سنگین وزن‌های ما محسوب می‌شود به دلیل مشکلات ناچیز و پیش پا افتاده از ورزش دور مانده در حالی که مسئولان تلاشی را انجام نمی‌دهند تا این مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شود.

رئیس انجمن ووشوی استان گفت: هیچ موقعیت و فضایی به ما داده نمی‌شود که با مدیرکل استان بنشینیم و درد دلمان را بگوییم و مشکل ما این است که در استان اردبیل هیچ توجهی به ورزش ووشو و ورزشکاران این رشته نمی‌شود.

کیانی‌پور افزود: نادری، ایرانی، عسگری، مشیری، جواد عزیزی و چند تن دیگر از قهرمانان و مربیان صاحب سبک ما هستند که به دلیل سیستم مافیایی در ورزش این استان مهجور مانده و گوشه‌نشین شده‌اند.

وی از عدم نظارت بر کار هیئت‌ها و آلودگی فضای هیئت‌ها انتقاد کرد و اظهار داشت: در حالی که اولین تیم ووشوی استان اردبیل را بنده به مسابقات کشوری در قالب تیم هلال‌احمر در سال 80 بردم از آن سال تاکنون بهترین ورزشکاران و مربیان را به جامعه ووشوی کشوری ارائه کردیم ولی هیچ حمایتی از ما صورت نمی‌گیرد.

تنها مدال‌آور ایرانی مسابقات معبد شایلین در چین گفت: بسیاری از ورزشکاران استان به رتبه‌ها و مقامات کشوری و جهانی دست یافته‌اند ولی این چهره‌ها در اثر سیستم مافیایی به مهره‌ای سوخته تبدیل شده و کنار گذاشته شده‌اند.

کیانی‌پور اضافه کرد: ورزش ووشو در این استان جایگاهش را از دست داده و بازیچه تعدادی از افراد و خط و خطوط شده است که باید در این زمینه با برنامه‌ریزی دقیق عمل کرده و معایب را برطرف کنیم.

انتهای پیام/62003‌/ش‌40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول