اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی:

موتور بتن‌ریزی در نخستین باند تمام بتنی کشور شتاب گرفت

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: بتن‌ریزی در باند اصلی فرودگاه تبریز با حضور ناظر آلمانی شتاب گرفته است.

موتور بتن‌ریزی در نخستین باند تمام بتنی کشور شتاب گرفت

علی رستمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز افزود: به دلیل نو بودن تکنولوژی و کاری که در فرودگاه تبریز برای نخستین بار در کشور صورت می‌گیرد، نیاز به حضور متخصص و مشاوری در این زمینه احساس شد به همین دلیل از شرکت آلمانی درخواست ناظر در زمینه مراحل اجرایی این پروژه صورت گرفت و با حضور این ناظر عملیات اجرایی بتن ریزی باند اصلی فرودگاه تبریز از دیروز شتاب گرفته است.

وی، پیشرفت کار در کل پروژه بهسازی باند اصلی فرودگاه تبریز را 60 درصد اعلام کرد و گفت: کل طرح با پیشرفت 60 درصدی و در بخش بتن‌ریزی نیز 15 درصد پیشرفت فیزیکی اتفاق افتاده که امیدواریم با تمهیداتی که اندیشیده شده این پیشرفت شتاب بیشتری بگیرد.

 

 

رستمی، در مورد اعتبارات این پروژه اظهار کرد: شرکت فرودگاه‌های کشور نهایت همکاری را با فرودگاه‌های استان در زمینه تامین اعتبار این طرح انجام داده و مشکلی از بابت تامین اعتبار به وجود نیامده است.

این مقام حوزه حمل و نقل هوایی آذربایجان شرقی، از جذب اعتباری معادل 75 میلیارد ریال برای این منظور از شرکت فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: برای کل این پروژه بالغ بر 190 میلیارد ریال برآورد هزینه شده است.

برای نخستین بار است که باندی تمام بتنی در کشور احداث می‌شود، این سیستم دارای مزیت‌هایی است که از آن جمله می‌توان به نزدیکی به استاندارهای بین‌المللی، نگهداری راحت و سهل باندهای بتنی که نقش اساسی در کاهش هزینه‌های نگهداری این نوع باندها نسبت به باند آسفالت هست، اشاره کرد.

با توجه به استفاده مکرر در سالیان طولانی از باند اصلی فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز، رویه آسفالت این باند برای استفاده‌های فرودگاهی به منظور نشست و برخواست هواپیما جوابگو نبوده و حتی در شرایطی می توانست خطرساز باشد.

بر همین اساس این باند از شهریور سال گذشته زیر تیغ جراحی رفت و به دلیل بهره‌برداری از باند دوم فرودگاه تبریز در اواخر سال 90 تاکنون خدمات فرودگاهی در تبریز با استفاده از ظرفیت این باند ارائه می‌شود.

به نظر می‌رسد با اتمام بهسازی باند اول و بهره‌برداری از آن، تحولات اساسی در فرودگاه بین‌المللی تبریز رخ دهد چرا که این مجموعه یکی از شاهراه‌های شریانی کشور در بخش‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در سطح بین‌المللی است و مجهز شدن این فرودگاه بین‌المللی به دو باند مدرن می‌تواند پاسخگوی بسیاری از نیازهای هوایی کشور باشد.

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول