اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف ناحیه دو کرمانشاه خبر داد

اطعام 10 هزار نیازمند از محل نیت واقف حاج محمدتقی اصفهانی در کرمانشاه

رئیس اداره اوقاف ناحیه دو شهرستان کرمانشاه گفت: در ماه رجب و شعبان از محل نیت واقف، حاج محمدتقی اصفهانی، 10 هزار نیازمند در کرمانشاه اطعام شدند.

اطعام 10 هزار نیازمند از محل نیت واقف حاج محمدتقی اصفهانی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ظهر امروز حجت‌الاسلام سید ناصر سیدآقایی در نشست خبری که با اصحاب رسانه در استان کرمانشاه برگزار شد، گفت: از ناحیه دو اوقاف، موقوفه‌های حاج محمدتقی اصفهانی و کرکوکی ادغام شدند و همین امر موجب تعدد نیات شده است.

سیدآقایی ادامه داد: از محل عایدات دو موقوفه، دارو و درمان، اطعام فقرا، برگزاری مراسم روضه‌خوانی و تهیه لباس برای فقرا انجام شده است و در ماه رجب و شعبان از محل نیت واقف حاج محمدتقی اصفهانی، 10 هزار نیازمند اطعام شدند و تعدادی از ارگان‌ها در این زمینه همکاری خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان 15 هزار فقیر اطعام می‌شوند، اظهار داشت: امسال نسبت به سال گذشته درآمد دو موقوفه رشد داشته و در اجرای نیت واقف با چالش‌هایی مواجه می‌شویم و هماهنگی با نهادهای مرتبط برای برخورد با موقوفه‌خواران انجام شده است.

سیدآقایی با بیان اینکه تبلیغات محیطی و نشست‌های علمی در دستور کار است، ادامه داد: در مجموع بیش از 30 هزار رقبه داریم و درآمد نسبت به سال گذشته 80 درصد رشد داشته است.

رئیس اداره اوقاف ناحیه دو شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: بقاع متبرکه امام‌زاده ابراهیم(ع) طاقبستان، امام‌زاده باقر(ع) بیستون، امام‌زاده مهدی(ع) هرسین، قدم‌گاه قنبر زنگی در سر فیروزآباد و دو کوشکان ماهیدشت زیر نظر این اداره است و بقعه امام‌زاده ابراهیم(ع) در حال ساخت است.

به گفته سیدآقایی، بقاع امام‌زاده مهدی(ع) و امام‌زاده باقر(ع) به منظور طرح تربیت حافظان قرآن کریم با سرعت خوبی پیش می‌رود.

رئیس اداره اوقاف ناحیه دو شهرستان کرمانشاه از آماده‌سازی حرم امام‌زادگان در آستانه ماه مبارک رمضان و غبارروبی و عطرافشانی بقاع‌متبرکه خبر داد و گفت: اعزام روحانیون به بقاع‌متبرکه و پاسخ‌گویی به مسائل فردی، ارائه مشاوره و برپایی نماز جماعت از دیگر برنامه‌ها در این ماه است.

سیدآقایی ادامه داد: مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه برگزار می‌شود و مراسم شب‌های قدر و محافل انس با قرآن در دستور کار است و جزء‌خوانی قرآن در بقاع متبرکه یک ساعت قبل از اذان مغرب انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با استناد به سخن مقام معظم رهبری باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود، گفت: مقدمات جشن میلاد امام حسن‌مجتبی(ع) در نیمه رمضان و مراسم روز قدس تدارک دیده شده و نماز عید سعید فطر در بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2700/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول