اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کریمی‌قدوسی در گفت‌و‌گو با فارس:

توقف لغو روادید نوعی فرصت‌سوزی برای گرجستان است / قرار گرفتن گرجستان تحت تاثیر لابی‌های آمریکا و اروپا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرجستان تحت تاثیر لابی‌های آمریکا و اروپا است، گفت: توقف لغو روادید گرجستان نوعی فرصت‌سوزی برای دولت گرجستان محسوب می‌شود.

توقف لغو روادید نوعی فرصت‌سوزی برای گرجستان است / قرار گرفتن گرجستان تحت تاثیر لابی‌های آمریکا و اروپا

جواد کریمی‌قدوسی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد با اشاره به لغو یک جانبه سفر بدون ویزای ایرانی‌ها به گرجستان از سوی دولت گرجستان اظهار کرد: دولت گرجستان در تاریخ یکم ژوئیه (دهم تیر ماه) امسال این قانون را برقرار کرده است.

وی افزود: دولت گرجستان عمده تعامل و روابطش در دنیا به واسطه تعامل با جمهوری اسلامی ایران است.

کریمی با بیان اینکه دولت گرجستان باید بداند که با توقف لغو روادید یک جانبه در گسترش روابط خود فرصت‌سوزی کرده است، خاطرنشان کرد: توسعه ارتباط گرجستان با جمهوری اسلامی ایران فرصت مناسب و خوبی برای این کشور برشمرده می‌شود و می‌تواند از طریق گسترش روابط با ایران، جایگاه سیاسی خود را در صحنه بین‌المللی ثبات ببخشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر تحلیل دولت گرجستان از این کار این است که می‌خواهد با توقف لغو روادید یک طرفه مانع از دور زدن تحریم‌های جمهوری اسلامی ایران شود، باید بگوییم این تحلیل و تفکر تحت فشار لابی‌های آمریکا و اروپا شکل گرفته است.

وی یادآور شد: دولت گرجستان باید در این مسئله رفتار آگاهانه و هوشمندانه داشته باشد و تحت فشار لابی‌های آمریکا و اروپا تصمیم نادرست نگیرد.

کریمی با اذعان اینکه باید وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و گرجستان برای حل این مسئله تدبیری بیاندیشند، گفت: توسعه صنعت گردشگری یکی از دستاوردهای سفر بدون ویزا میان دو کشور به شمار می‌رود و روابط سهل و آسان میان دو کشور به تعامل فرهنگ و آداب بین دو کشور نیز بیشتر کمک می‌کند و امروز گرجستان نباید این فرصت را از دست دهد.

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، جمهوری اسلامی ایران برای دور زدن تحریم‌ها و گسترش روابط تجاری خود گزینه‌های فراوان داشته و توقف لغو روادید یک طرفه دولت گرجستان نوعی فرصت‌سوزی برای خود این کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/70023/صا30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول