اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خبر داد

تشدید کنترل بازار در ایام ماه مبارک رمضان

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از غنی بودن انبار ذخایر مواد غذایی در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: برای پیشگیری از سوداگری در بازار 35 تیم بازرسی به کنترل بازار در این ایام اهتمام دارند.

تشدید کنترل بازار در ایام ماه مبارک رمضان

امیر محمدی چهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم همواره بر تعادل بازار نظارت جدی دارد، اظهار داشت: این نظارت در برخی اوقات به دلیل شرایط ویژه‌ای مانند آغاز ماه مبارک رمضان،‌ عید نوروز و ... افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه تمهیدات مناسبی برای استقبال از ماه مبارک رمضان اندیشیده شده است، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه طرح ضیافت،‌ معرفی فروشگاه‌های بزرگ به عنوان عامل سازمان صنعت، معدن و تجارت و تشدید نظارت و بازرسی بر اصناف گوناگون از جمله اقداماتی است که برای استقبال از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با تأکید بر اینکه بازرسی و نظارت بر بازار اکنون که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم به صورت جدی دنبال می‌شود، گفت: در حال حاضر 35 تیم بازرسی به صورت جدی بر وضعیت بازار نظارت داشته و در صورت مشاهده و یا دریافت گزارش تخلفاتی مبنی بر گران فروشی، کم فروشی و ... با عاملان این تخلفات به شدت برخورد می‌شود.

وی با بیان نرخ برخی کالاهای اساسی که سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برای تعادل بازار در ماه مبارک رمضان مصوب کرده است، تصریح کرد: گوشت مرغ منجمد به ازای هر کیلو چهار هزار و 900 تا چهار هزار و 950 تومان و گوشت منجمد گوساله برزیلی نیز به ازای هر کیلو 17 هزار تومان برای مصرف مردم در ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

محمدی‌ چهر از غنی بودن انبارهای ذخیره کالاهای اساسی مردم در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: هیچ‌گونه نگرانی برای کمبود مواد غذایی در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

وی قیمت نان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: قیمت نان به هیچ عنوان افزایش نیافته و در صورتی که نانوایان بخواهند نان و یا آرد را بالاتر از نرخ گذشته عرضه کنند با آنان به صورت جدی برخورد خواهد شد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از توافقی بودن قیمت نان کنجدی خبر داد و اظهار داشت: قیمت نان کنجدی بر اساس توافقی که بین نانوا و متقاضی صورت می‌گیرد خواهد بود و در صورتی که اتحادیه نرخی مشخص کند این نرخ به صورت قطعی اعلام می‌شود.

وی قیمت سایر کالاها را بر اساس فاکتور خرید فروشندگان دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، فروشندگان می‌توانند کالاهایی که به فروش می‌رسانند را با درصدی که سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان سود تعیین کرده، عرضه کنند.

محمدی چهر در بخش پایانی سخنان خویش به قیمت زولبیا و بامیه در استان قم اشاره کرد و گفت: زولبیا درجه یک با قیمت شش هزار و 500 تومان و زولبیا درجه دو با قیمت مصوب پنج هزار و 500 تومان عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/78005/م30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول