اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوشتر:

کشت کنجد در شوشتر آغاز شد

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوشتر گفت: کشت کنجد در سطح شهرستان شوشتر آغاز شده است و کشاورزان در حال آماده‌سازی اراضی هستند.

کشت کنجد در شوشتر آغاز شد

علی اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شوشتر اظهار کرد: کشت کنجد یکی از سخت‌ترین کشت‌های تابستان بوده که در سطح شهرستان شوشتر آغاز شده است.

وی عنوان کرد: کشت کنجد در سطح اراضی شهرستان شوشتر طرفداران زیادی ندارد و بیش از 20 هکتار از اراضی مستعد کشت را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه کشت این محصول برای عمل‌آوری تلاش زیادی را می‌طلبد، عنوان کرد: کشت این محصول برای به دست آوردن کنجد خاک زحمت زیادی را به کشاورز وارد می‌کند و به این دلیل این محصول طرفداران زیادی ندارد.

وی با اشاره به پیش‌بینی برداشت این محصول از اراضی مستعد کشت گفت: پیش‌بینی می‌شود بیش از 85 تن کنجد خام از اراضی کشت شده برداشت شود.

اسدی با اشاره به مصرف این کنجد در شهرستان شوشتر افزود: در سطح شهرستان شوشتر این کنجد به عنوان مواد اولیه ساخت ارده و روغن کنجد در کارگاه‌های سنتی استفاده می‌شود.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان شوشتر خاطرنشان کرد: بخش دیگری از کنجد شهرستان به صورت خام در شیرینی فروشی‌ها و کارگاه‌های تولیدی برای مصارف مستقیم خوراکی استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، مصرف کنجد در شهرستان‌های شوشتر و دزفول به دلیل وجود کارگاه‌های سنتی تولید محصولات و شیرینی‌های محلی بسیار زیاد است و به این دلیل کشت کنجد در این شهرستان در دستور کار کشاورزان قرار دارد.

انتهای پیام/72006/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول