اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بازیافت و پسماند شهرداری اصفهان خبر داد

جمع‌آوری و بی‌خطرسازی شیرآبه‌ها برای جلوگیری از ورود به آب‌های زیرزمینی

مدیرعامل سازمان بازیافت و پسماند شهرداری اصفهان گفت: برای جلوگیری از ورود شیرآبه به آب‌های زیرزمینی و تهدید سلامت مردم باید اقدام به جمع‌آوری و بی‌خطرسازی شیرآبه کرد.

جمع‌آوری و بی‌خطرسازی شیرآبه‌ها برای جلوگیری از ورود به آب‌های زیرزمینی

تیمور باجول امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: بانوان می‌توانند با کاهش تولید پسماند و جداسازی و بازیافت تا حد زیادی تولید پسماندهای خانگی را کاهش دهند.

وی ادامه داد: با مشارکت شهروندان می‌توان این مقدار رطوبت را در پسماندهای خانگی کاهش داد چرا که بخشی از پسماندهای شهر به دلیل رعایت نکردن برخی تفکیک زباله‌های خشک و تر است.

مدیرعامل سازمان بازیافت و پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: رطوبت در زباله‌ها سبب آلودگی زباله‌های خشک نیز شده و آلودگی را در محدوده وسیع‌تری گسترش می‌دهد، در حالی که با تفکیک زباله‌ها از همدیگر در مبدا علاوه بر ارزش افزوده می‌توان به مباحث زیست محیطی نیز کمک کرد.

وی افزود: برای جلوگیری از ورود شیرآبه به آب‌های زیرزمینی و تهدید سلامت مردم اقدام به جمع‌آوری و بی خطرسازی شیرآبه کرده‌‌ایم.

باجول اضافه کرد: از 150 تن مواد بازیافتی 30 درصد به عبارتی حدود 45 تن آن از طریق غرفه‌های ثابت بازیافت جمع آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جمع آوری بازیافت از منازل به دو صورت انجام می‌شود، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته خودروهای جمع‌آوری بازیافت به صورت هفتگی به محلات مختلف مراجعه کرده و مواد بازیافتی شهروندان را از درب منازل آنها جمع‌آوری می‌کنند.

مدیرعامل سازمان بازیافت و پسماند شهرداری اصفهان تاکید کرد: با توجه به این که ممکن است در زمان مراجعه‌ خودروهای جمع‌آوری بازیافت خانواده‌ها در منزل حضور نداشته باشند از این رو به منظور رفاه حال شهروندان نصب ایستگاه‌های ثابت و غرفه‌های جمع‌آوری بازیافت در دستور کار این سازمان قرار گرفت که با استقبال خوب شهروندان روبرو شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر 45 غرفه ثابت و 15 ایستگاه ساختمانی بازیافت در سطح شهر فعال است.

باجول افزود: پیش‌بینی می‌شود با افزایش مراجعات شهروندان به غرفه‌های ثابت بازیافت تا پایان سال جاری 50 درصد مواد بازیافتی از طریق غرفه‌ها جمع‌آوری شود.

انتهای پیام/63021/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول