اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس:

9 پروژه مهندسی رودخانه در گنبدکاووس پایان یافت

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش گفت: 9 پروژه مهندسی رودخانه‎ها مربوط به شهرستان گنبدکاووس پایان یافت.

9 پروژه مهندسی رودخانه در گنبدکاووس پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، جواد تیموری صبح امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: پنج پروژه لایروبی و ساماندهی رودخانه و سه پروژه دیواره‎سازی از جمله پروژه‎هایی هستند که عملیات اجرایی آنها پایان یافت.

وی افزود: برای این پروژه‎ها بیش از پنج میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات حوادثی استان هزینه شد.

هدف از اجرای این پروژه‎ها جلوگیری از تخریب و آسیب منازل مسکونی است

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش خاطرنشان کرد: پروژه‎های لایروبی در رودخانه‎های قره‎تکن، سیاه جوی و اوغان (محدوده پل بایلر)، بایرام‎شالی و آلماکولی انجام شدند.

تیموری ادامه داد: عملیات اجرایی پروژه‎های دیواره‎سازی نیز بر روی رودخانه‎های چهل‎چای (محدوده شهر گنبدکاووس مجاور سایت مسکن مهر پیر حاجی)، گرگانرود (محدوده شهر گنبدکاووس بالا دست پل مرحوم آخوند نوریزاد) و چهل‎چای در روستای سارلی‎علیا به اتمام رسید.

به گفته وی، هدف از اجرای این پروژه‎ها جلوگیری از  تخریب و آسیب منازل مسکونی و تاسیسات مجاور رودخانه‎ها و به حداقل رساندن خسارت ناشی از سیلاب‎ها است.

رودخانه چهل‎چای با 20 میلیارد ریال اعتبار دیواره‎سازی و ساماندهی می‎شود

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش اظهار داشت: پروژه دیواره‎سازی و ساماندهی رودخانه چهل‎چای در مجاورت روستاهای قوینلی و گدایجه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح‎های کنترل سیل در حال اجراست.

تیموری در ادامه با اشاره به ساخت سد لاستیکی گنبدکاووس واقع در روستای کروکلی از توابع بخش مرکزی این شهرستان گفت: این سد با هدف ذخیره‌سازی 1.5 میلیون مترمکعب آب و تضمین آب 2 هزار و 600 هکتار از اراضی حاشیه رودخانه گرگانرود در حال ساخت است.

وی افزود: ساخت سد لاستیکی گنبدکاووس از سال 1389 شروع شده و هم‎اکنون با پیشرفت فیزیکی بیش از 80 درصد در حال اجراست.

سد لاستیکی گنبدکاووس بیش از 65 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

مدیر امور منابع آب گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه شامل خاک‎برداری و پی‌کنی، اجرای کاتاف، اجرای سازه بتنی، نصب لاستیک و ... است.

تیموری سایر اهداف این طرح را جلب توریست، مسائل زیست‎محیطی و افزایش سطح تراز آب برای سهولت پمپاژ آب به مزارع اطراف و بهسازی سواحل و جلوگیری از آب شستگی رودخانه ذکر کرد.

به گفته وی، این سد سومین سد لاستیکی استان پس از سد لاستیکی خواجه‎نفس در بندرترکمن و دیگچه در گنبدکاووس است که بر روی رودخانه گرگانرود با اعتبار بالغ بر 65 میلیارد ریال در دست ساخت است.

انتهای پیام/83003/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول