اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

مرسی فهمید بدون ولایت‌فقیه نمی‌توان حکومت اسلامی داشت

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: مرسی و برادران اخوانی گفتند که می‌توانیم به گذشته ماله‌ای بکشیم و اجازه بدهیم حسنی مبارک‌ها هم باشند و حکومت کنیم، اما دیدند که بدون ولایت فقیه نمی‌توان حکومت‌داری کرد.

مرسی فهمید بدون ولایت‌فقیه نمی‌توان حکومت اسلامی داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی ظهر امروز در همایش طلایه‌داران هدایت با حضور مبلغان دینی اعزامی به شهرستان‌های خراسان‌رضوی در ماه رمضان اظهار داشت: شرایط دنیای امروز با گذشته متفاوت و انسان امروز با انسان سال گذشته فرق کرده است، در جهانی زندگی می‌کنیم که حجم اطلاعات بسیار گسترده شده و این حجم عظیم به مسئله‌ای‌ برای جهان تبدیل شده است.

وی افزود: تنوع موضوعات در ذهن مخاطب یک مبلغ دینی بسیار زیاد است، اگر یک مخاطب خود راه بلد باشد، از راهنما پیش می‌افتد و این مساله سبب کلافه شدن راهنما می‌شود، بنابراین مبلغان باید اطلاعات خود را به روز کرده و با منابع اطلاعاتی دائما در تماس باشند.

خاموشی با بیان اینکه امام خمینی (ره) در ذهن مسلمانان جهان راه بازگشت به اسلام برای زندگی اجتماعی، فردی و خانوادگی و برای تمام شئون زندگی را باز کرد، افزود: امام خمینی(ره) به فکر احیای اسلام ناب بود و تفکر ایشان ما را در مسیری قرار داد که  بتوانیم در جهان سربلند شویم و امروز تمام طرح‌هایی که استکبار برای مقابله با اسلام آورده است، به خاطر تفکر امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی است.

وی ادامه داد: اگر امروز اسلام و اسلام‌گرایان از ترکیه بروند، معلوم نیست که دیگر چه زمانی بتوانند به قدرت بازگردند، اتفاقی مشابه در مصر در حال بروز است؛ برادران اخوانی گفتند که می‌توانیم به گذشته ماله‌ای بکشیم و اجازه بدهیم حسنی مبارک‌ها هم باشند و حکومت کنیم و نظامی راه بیاندازیم، اما دیدند که بدون ولایت فقیه نمی‌توانند حکومت‌داری کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: مرسی به نظام سوریه انتقاد می‌کرد اما حالا خودش می‌گوید من منتخب مردم هستم و از قدرت کنار نمی‌روم، ماه‎ها قبل به او گفتیم که اسد هم منتخب مردم است و باید به رای مردم احترام گذاشت.

وی افزود: تمام بساطی که نظام اسلامی ایجاد کرده است، به خاطر اصل ولایت فقیه است، ولایت فقیه اصلی اساسی و دقیق است که در سبک زندگی دینی ما نهفته است، در سبک زندگی انقلاب اسلامی به برکت رهبری‌های امام خمینی و مقام معظم رهبری مدعی جامعه‌ای با اوصاف مقبول دینی و شرعی هستیم.

وی ادامه داد: در سبک زندگی اسلامی و دینی، دین حداقلی نمی‌خواهیم زیرا هدف ما نهایت رضایت حق است، نیامده‌ایم که تنها مردگانمان را در قبرستان مسلمانان دفن کنیم و دینی حداقلی داشته باشیم، جامعه‌ای مطلوب است که اسلام حداکثری در آن جاری باشد.

خاموشی به سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و افزود: مگر می‌شود فردی قیافه، منش، سخن و نظام الگویی‌اش غیراسلامی باشد و مدعی شود که مسلمان ناب است، اسلامی که امام خمینی(ره) در کشور پیاده کردند به ما می‌گوید که باید فرزندانمان، دانشگاهیان و حوزویانمان را معتقد به اصول زندگی اسلامی بار بیاوریم.

وی افزود: چطور می‌شود بگوییم زندگی مادی‌گرایی و ماتریالیستی را کنار گذاشته‌ایم در حالیکه در نظام الگویی ما یک هنرپیشه و یا یک ورزشکار از یک نخبه علمی مطرح‌تر است؛ مخاطب امروز ما با مخاطب سال‌های قبل متفاوت است و به سادگی اقناع نمی‌شود، زیرا دامنه اطلاعاتش زیاد است و مبلغان ما باید دامنه اطلاعات خود را هر روز گسترده‌تر و به روز کنند.

وی ادامه داد: مبلغان در ماه رمضان سئوال‌های مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی را محور بحث‌های خود قرار دهند و از طرفی دیگر به مخاطب‌شناسی دقت ویژه کنند؛ اگر به روستایی برای تبلیغ می‌روید، ببینید ضریب نفوذ اینترنت در آن محل چقدر است و مردم به چه میزان به ماهواره دسترسی دارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان کشورهای اسلامی حال و هوای متفاوتی دارند، خاطرنشان کرد: ماه رمضان ماه بهار قرآن در همه کشورهای اسلامی است، اما ایران باید سرآمد کشورهای اسلامی در بهار قرآن باشد و این کتاب آسمانی باید رونقی فراوان در ایران داشته باشد.

وی افزود: مبلغان در سراسر کشور در کل ماه رمضان در برنامه‌های تبلیغی حتما تفسیر قرآن داشته باشند و از مفاهیم قرآنی برای مردم پرده‌برداری کنند؛ تفسیر قرآن باید در 72 هزار مسجد کشور گفته شود و اتفاقی بیافتد که تفسیر این کتاب آسمانی همه‌گیر شود و توصیه اکید است که در شب‌های قدر هم به تفسیر قرآن بپردازند.

خاموشی همچنین به انتخابات ریاست جمهوری ایران اشاره کرد و افزود: تمام رسانه‌های بیگانه بسیج شده بودند و می‌گفتند حتی پیش از برگزاری انتخابات، در ایران شورش می‌شود و انتخاباتی برگزار نمی‌شود، اما انتخابات برگزار شد و دیدید که یک قطره خون از دماغ هیچ کس نیامد، این قوت امنیتی نظام و اقتدار کشور را می‌رساند.

وی افزود: نظام سلطه با اقداماتش در خاورمیانه نشان داده که می‌خواهد تمام جهان اسلام را بهم بریزد، اما نگاه مردم ایران به فرامین رهبرشان سبب شد انتخابات ایران با سلامت برگزار شود و نظام قوی‌تر از گذشته شود.

وی ادامه داد: نظام استکبار می‌خواست بگوید که نظام دموکراتیک ایران یک مدل مغلوب است، اما در حالیکه در بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی، حتی روسای جمهورشان با 20 درصد آرای واجدین شرایط رای دادن انتخاب می‌شود، دیدیم که بیش از 70 درصد مردم ایران در انتخابات شرکت کردند و احترام نظام به آرای مردم با چه دقتی اعمال شد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: افرادی که شائبه و تهمت تقلب را مطرح کردند، در تاریخ رو سیاه شدند و همه دیدند که در ایران تقلب نمی‎تواند صورت بگیرد.

وی افزود: پس از انتخابات همه، حتی رقبای رئیس جمهور منتخب اعلام همکاری کردند و این یعنی امت واحده؛ این نشان دهنده قدرت نظام و انقلاب در جهان معاصر است.

انتهای پیام/70007/ج40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول