اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

خدامحوری و اطاعت از ولایت فقیه عامل ثبات در ایران است

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: ملت ایران به دلیل اطاعت از خداوند، ارتباط با اهل بیت (ع) و پیروی از ولایت فقیه کشوری با ثبات دارند.

خدامحوری و اطاعت از ولایت فقیه عامل ثبات در ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صمدی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به خوشحالی حضرت محمد (ص) هنگامی که خبر حلول ماه رمضان را می‌شنیدند، اظهار کرد: آن حضرت ماه شعبان را نیز در استقبال از رمضان روزه می‌گرفتند و در این ماه دعای بسیار می‌کردند.

وی با تاکید بر انجام اعمال عبادی و دعا در ماه رمضان افزود: با این حال دعا و نیایش نباید محدود به رمضان باشد بلکه مومنان باید در همه روزها و ماه‌ها خداوند را یاد کنند و برای خیر و سعادت خویش واجبات و مستحبات را انجام دهند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بر اساس روایات مسلمانان می‌توانند برای بهره‌مندی از فضائل ماه شعبان چند روز باقی مانده تا رمضان را هم روزه بگیرند و به دعا بپردازند، خاطرنشان کرد: حقیقت این است که امنیت، سلامت و عدم گرفتار شدن به بسیاری از مشکلات در گرو دعا و ارتباط با خداست.

وی ادامه داد: امروز هیچ کجای دنیا دارای ثبات و آرامش نیست؛ وضعیت همسایگان ایران مانند عراق، افغانستان و پاکستان و بدتر از آنها سوریه و مصر نشان‌دهنده این نابسامانی‌هاست اما وجود ارتباط با خدا و اهل بیت (ع) و پس از آن رهبری و ولایت فقیه در ایران امنیت و ثبات را برای مردم ما به ارمغان آورده است.

صمدی با اشاره به فتنه 88 و رویارویی برخی گروه‌ها در برابر هم گفت: با این وجود یک نماز جمعه به امامت رهبر معظم انقلاب، امنیت و آرامش را به جامعه باز گرداند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا دیده نشده است که در یک انتخابات با حضور همه گروه‌ها، چنین حضور گسترده و باشکوهی رقم بخورد و پس از اعلام نتیجه هم رئیس جمهور منتخب به خدمت رهبری و مراجع تقلید برسد و دیگر کاندیداها هم همان روز به او تبریک بگویند.

وی توجه به دعا و شب‌های قدر را یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسلمانان و شیعیان در ماه رمضان و همه روزها دانست و افزود: همه این امور برای خالص‌سازی انسان‌هاست تا آنها از هر گونه گناه و زشتی پاک شوند.

صمدی اظهار کرد: امیدواریم به برکت ارتباط گسترده ملت ایران با خدا و ائمه اطهار (ع) سایه عنایات امام عصر (عج) و ولایت فقیه همچنان بر سر ما باقی بماند.

انتهای پیام/78004/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول