اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«هاآرتص» از تماس‌های متعدد مقامات آمریکایی و اسرائیلی برای بررسی اوضاع مصر خبر داد

تغییر و تحولات در مصر موجب نگرانی مقامات اسرائیلی شده و به نوشته «هاآرتص» این نگرانی آن‌ها را به تماس‌های متعدد با مقامات آمریکایی واداشته است.

«هاآرتص» از تماس‌های متعدد مقامات آمریکایی و اسرائیلی برای بررسی اوضاع مصر خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس، تحولات اخیر مصر و برکناری «محمد مرسی» از ریاست‌جمهوری این کشور موضوع تماس‌های متعددی بوده که به گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» پنج‌شنبه شب بین مقامات آمریکایی و اسرائیلی برقرار شده است. به نوشته این روزنامه، دو طرف در تلاشند تا مواضع خود در قبال این تحولات را با هم هماهنگ کنند و موضعی واحد در قبال آن اتخاذ کنند.

شب گذشته پس از کنفرانس خبری «باراک اوباما» در مورد تحولات مصر، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی تماس تلفنی داشته است.

«چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا هم با «موشه یعلون» همتای اسرائیلی‌اش تماس تلفنی برقرار کرده. «سوزان رایس» هم که به تازگی به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا منصوب شده، با «اسحاق آحارانویچ» وزیر امنیت داخلی اسرائیل گفتگوی تلفنی داشت.

روز گذشته ارتش مصر رسما محمد مرسی را از سمت خود خلع کرده و «عدلی منصور» رئیس دادگاه قانون اساسی را به طور موقت تا زمان تشکیل دولت جدید، جایگزین وی کرد. کشورهای خارجی واکنش‌های مختلفی به این اقدام ارتش داشته و برخی آن را کودتا و برخی هم آن را حمایت ارتش از اعتراضات مردم دانسته‌اند. عربستان از این تحولات استقبال کرده و به رئیس‌جمهور جدید تبریک گفته، در مقابل ترکیه آن را یک کودتا و غیرقابل قبول خوانده است.

اعتراضات در مصر از روز یکشنبه هفته گذشته در اولین سالگرد ریاست‌جمهوری مرسی و به دعوت جنبش موسوم به «تمرد» آغاز شد.

مقامات اسرائیلی به دستور نتانیاهو تاکنون واکنشی به تحولات مصر نشان نداده‌اند، اما رسانه‌های صهیونیستی عموما نسبت به ناآرامی در مصر ابراز نگرانی کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول