اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اتحادیه آفریقا عضویت مصر را تعلیق می‌کند

اتحادیه آفریقا از تصمیم خود مبنی بر تعلیق عضویت مصر در این اتحادیه پس از «کودتای نظامی ارتش علیه محمد مرسی» رئیس جمهوری این کشور خبر داد.

اتحادیه آفریقا عضویت مصر را تعلیق می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه العالم، یک مقام ارشد اتحادیه آفریقا که خواست نامش فاش نشود، گفت: بهتر است پس از اقدام ارتش در منحل کردن قانون اساسی و بر کنار کردن محمد مرسی رئیس جمهوری منتخب این کشور، از ادامه فعالیت های مصر در اتحادیه آفریقا جلوگیری شود.

وی افزود: شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا (امروز جمعه) برای بررسی تحولات مصر نشستی برگزار خواهد کرد و احتمال دارد به دلیل نوع تحولات این کشور و انحلال قانون اساسی، روش معمول را در پیش گیرد.

عضو ارشد اتحادیه آفریقا تصریح کرد: معتقدم روش همیشگی یعنی تعلیق عضویت کشوری که تغییرات غیر قانونی داشته است، پیش گرفته خواهد شد.

ارتش مصر دو روز پیش محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور را خلع کرد و درپی آن عدلی محمود منصور رئیس دادگاه قانون اساسی مصر دیروز به عنوان رئیس جمهوری موقت مصر سوگند یاد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول