اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

معاون اسبق وزیر دفاع مصر در گفت‌وگو با فارس:

نیروهای مسلح مصر کشور را اداره نخواهند کرد/دخالت ارتش غیرمستقیم است

معاون اسبق وزیر دفاع مصر با اشاره به اینکه اقدام ارتش مصر در برکناری «محمد مرسی» را نمی‌توان کودتا نامید، گفت که ارتش و نیروهای مسلح مصر اداره کشور را به دست نخواهند گرفت.

نیروهای مسلح مصر کشور را اداره نخواهند کرد/دخالت ارتش غیرمستقیم است

سرلشکر «نبیل فؤاد» معاون اسبق وزیر دفاع مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره درباره حوادث جاری در مصر و اقدام ارتش و نیروهای مسلح مصر به برکنار «محمد مرسی» از منصب ریاست جمهوری گفت: آنچه در مصر توسط ارتش و نیروهای مسلح این کشور روی داد، رویدادی مابین کودتای نظامی و عدم کودتا بود.

وی دلیل این امر را در این دانست که ارتش و نیروهای مسلح مصر در حال حاضر بر کشور حکومت نمی‌کنند و اداره امور کشور را به دست نمی‌گیرند و کسی که اداره امور کشور را در دست دارد، قاضی «عدلی منصور»، رئیس جمهوری موقت مصر است.

معاون اسبق وزیر دفاع مصر توضیح داد که ارتش و نیروهای مسلح مصر به شکل مستقیم در اداره امور کشور دخالت نخواهد کرد و این دخالت غیر مستقیم خواهد بود، به همین دلیل آنچه توسط ارتش و نیروهای مسلح مصر روی داد را به شکل متعارف و رایج آن نمی‌توان کودتا تلقی کرد، چون این دستگاه قدرت و حکومت را در دست ندارد.

فواد ادامه داد:‌ تدابیر فوق العاده‌ای که در خصوص توقف پخش برنامه‌های برخی از شبکه‌های وابسته به اخوان المسلمین و همچنین بازداشت سران اخوانی داده شد، در زمان بسیار مناسبی برای جلوگیری از فتنه‌ انگیزی و تحریک دیگران بود، اما اینکه این اقدامات تا چه اندازه قانونی بودند و آیا دستگاه امنیتی اختیار چنین اقدامی را داشت، جای سوال وجود دارد.

معاون اسبق وزیر دفاع مصر تاکید کرد که با محمد مرسی با احترام تعامل خواهد شد و هدف از بازداشت وی آرام شدن اوضاع در مصر است و با وی به عنوان یکی از روسای جمهوری سابق مصر تعامل خواهد شد.

فؤاد همچنین درباره احتمال به دست گرفتن سلاح توسط گروه‌های مختلف مردم مصر گفت: این احتمال دور از انتظاری است چون مردم مصر هر قدر هم با یکدیگر اختلاف نظر سیاسی داشته باشند، در قبال یکدیگر سلاح را نشانه نخواهند گرفت و ارتش و نیروهای مسلح مصر توان محافظت از کشور و حمایت و پشتیبانی از آن با کمک نیروی پلیس را دارد.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول