اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک صورت می‌گیرد

برگزاری همایش بزرگداشت استاد آشفته و پریش شهرضایی

شهردار شهرضا گفت: هم‌زمان با دومین سالگرد ارتحال استاد آشفته و پریش همایش بزرگداشت این دو شخصیت برجسته حوزه فرهنگ و ادب فارسی با محوریت شهرداری شهرضا برگزار می‌شود.

برگزاری همایش بزرگداشت استاد آشفته و پریش شهرضایی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، شهریار خان‌احمدی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از پروژه‌های شهری شهرضا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکریم مقام و جایگاه عالمان، فرهیختگان، فرزانگان و چهره‌های شریف و خدوم از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرداری شهرضا در طول دو سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به این مباحث همایش بزرگداشت استاد آشفته و پریش شهرضایی به عنوان دو شخصیت برجسته در حوزه فرهنگ و ادب فارسی هم‌زمان با سالروز رحلت این اساتید والامقام در شهرضا برگزار  می‌شود.

شهردار شهرضا با اشاره به اینکه برنامه‌های گسترده‌ای در راستای اجرای شایسته این همایش تدوین شده است، تصریح کرد: برنامه شب شعر و خاطره به عنوان یک حرکت فاخر فرهنگی در جریان این همایش بزرگ اجرایی می‌شود و امیدواریم این برنامه‌ها مورد استقبال تعداد قابل توجهی از مردم قرار بگیرد.

وی با تشریح برنامه‌های مراسم بزرگداشت مقام این دو شخصیت برجسته افزود: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این همایش در قالب دو همایش عمومی و ویژه برگزار می‌شود و از حضور جمعی از اساتید برجسته حوزه شعر و فرهنگ به شکل شایسته در جریان این همایش استفاده می‌کنیم.

خان‌احمدی تاکید کرد: این همایش بزرگ در دهه سوم مردادماه امسال برگزار می‌شود و در آینده‌ای نزدیک با نهایی شدن برنامه‌های تدوین شده اطلاع‌رسانی عمومی صورت می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه افزایش فضا‌های کتابخانه‌ای جزو مهم‌ترین اهداف شهرداری شهرضا است، اضافه کرد: بر این اساس کتابخانه و سالن مطالعه عسگریه (ع) شهرضا پس از حدود یک دهه تعطیلی با محوریت شهرداری شهرضا بازسازی شده است و امیدواریم در آیند‌ه‌ای نزدیک با افزایش دو برابری فضای فیزیکی در اختیار شهروندان شهرضایی قرار بگیرد.

شهردار شهرضا گفت: احداث کتابخانه و سالن مطالعه شهرداری شهرضا نیز به عنوان یک طرح عظیم و سازنده در مراحل پایانی مطالعاتی قرار دارد و نسبت به انتخاب مکان مناسب برای احداث آن اقدام شده است که در آینده‌ای نزدیک جزئیات کامل آن از سوی رسانه‌ها به اطلاع عموم می‌رسد.

شهردار شهرضا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تعریف صحیح و جامعی از مشاغل مزاحم در شهرضا وجود ندارد، اظهار کرد: در صورتی که ساماندهی اصولی مشاغل مزاحم در یک مدت معین با شرایط مطلوب مورد توجه قرار بگیرد باید با ارائه یک تعریف اصولی و بر مبنای وضعیت خدمت‌رسانی این مشاغل نسبت به انتقال این واحد‌های صنفی به شهرک صنعتی امیرکبیر اقدام کنیم و یا بستر‌سازی لازم باید برای رفع مشکل‌آفرینی این مشاغل برای عموم مردم تلاش کنیم.

وی ادامه داد: به لحاظ عدم وجود تعریف مشخصی از مشاغل مزاحم در شهرضا آمار و اطلاعات جامع و دقیقی از واحد‌های صنفی مزاحم فعال در سطح شهر وجود ندارد و مجمع امور صنفی به عنوان متولی این امر باید اقدامات زیر‌ساختی لازم را در این زمینه اتخاذ کند.

خان‌احمدی با اشاره به اینکه نامگذاری 14 تیز به عنوان روز شهرداری‌ها به عنوان یک فرصت طلایی برای اطلاع‌رسانی خدمات شهرداری‌ها به مردم مطرح است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع شهرداری شهرضا نسبت به برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اقدام کرده است و در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته نیز فعالیت‌های شهرداری به اطلاع عموم مردم شهرضا می‌رسد.

وی با تشریح اهمیت خدمت‌رسانی شایسته به مردم و لزوم پرهیز از تفرقه‌جویی در بین مسئولان اضافه کرد: بدون شک مردمی که با وجود اعمال شدید‌ترین تحریم‌ها، گرانی و تورم برای تحقق حماسه سیاسی ساعت‌ها در صفوف شعب اخذ رأی منتظر انجام فریضه انتخابات بودند، شایسته والا‌ترین خدمات و بهترین امکانات هستند و باید با تمام توانایی در راستای تحقق این امر متعالی حرکت کنیم.

انتهای پیام/63011/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول