اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز کرج:

بوستان باغ در کرج راه‌اندازی شد / راه‌اندازی "کافه کتاب" در باغ ایرانی

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج از راه‌اندازی بوستان باغ ایرانی در کلانشهر کرج خبر داد و گفت: کافه کتاب در این باغ راه‌اندازی می‌شود.

بوستان باغ در کرج راه‌اندازی شد / راه‌اندازی "کافه کتاب" در باغ ایرانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه خبری شهرداری البرز، عباس زارع اظهار داشت: تاکید بر بهره‌مندی از اصول معماری ایرانی اسلامی و بومی همواره مدنظر بوده و در این زمینه احداث این پروژه مطابق با اصول معماری ایرانی اسلامی طراحی و اجرا شد.

وی با بیان اینکه این بوستان یکی از منحصر به فردترین پارک‌های سطح شهر است، به ویژگی‌های باغ ایرانی اشاره کرد و افزود: عناصر تشکیل‌دهنده ساختار باغ‌های ایرانی آب، سنگ را شامل می‌شود که در این پروژه تلاش شد تا تمام این موارد با ذوق و سلیقه لحاظ و در کنار آن جلوه‌ها و فعالیت‌های هنری نیز به مرحله اجرا درآید.

این مسئول عنوان کرد: در قسمت شمالی این باغ 72 اثر یکی از بهترین هنرمندان کشور با گذری بر آداب و رسوم ایرانی در معرض دید شهروندان قرار دارد.

زارع گفت: این هنرمند بهترین طرح‌های خود را در این پروژه به اکران در آورده است.

*راه‌اندازی کافه کتاب در باغ ایرانی

وی با اشاره به سایر ویژگی‌های این پارک وجود نمازخانه، آبنما، آبراهه، آمفی‌تئاتر رو باز، کافی‌شاپ، وسایل ورزشی، زمین‌های ورزشی و المان‌های دیواری را یادآور شد و گفت: در این راستا به زودی کافه کتاب نیز در این بوستان راه‌اندازی و فضاهای ورزشی آن تجهیز می‌شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در ادامه گفت: ایجاد زیرساخت‌های فضای سبز و احداث شبکه آب خام یکی دیگر از اقدامات مهمی است که موجب صرفه‌جویی و کاهش هزینه آبیاری می‌شود ضمن اینکه شبکه آب شرب را نیز درگیر نمی‌کند که این مهم در اجرای طرح‌ها مدنظر قرار می‌گیرد.

این مسئول به انجام زیرساخت‌های فضای سبز در برنامه پنج ساله اشاره و عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی قرار است که شبکه آب خام فضای سبز از شبکه آب شرب شهری تفکیک شود تا علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب، میزان آبیاری در فضای سبز نیز افزایش یابد.

وی به استفاده بهینه از آب قنات‌ها در شهر کرج نیز اشاره کرد و گفت: باید آب این قنات‌ها با راه‌اندازی شبکه‌ای تقسیم شود تا میزان انتقال آب به تمامی نقاط یکسان باشد.

زارع ادامه داد: احیای قنات حریم بوستان و استحصال آب نیز از دیگر مواردی بود که در دستور کار سازمان قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج گفت: در این زمینه پروژه احیای قنات در محل باغ ترقی که هم‌اکنون به باغ ایرانی تبدیل شده است، اجرا شد و نتیجه آن هم‌اکنون استحصال 35 لیتر آب در ثانیه است.

وی اعلام کرد: با احیای این قنات و استحصال آب از آن، مشکل همسایه‌های شمال و شمال غربی این پارک در زمینه انحراف آب قنات به زیرزمین‌های منازل نیز رفع شد.

این مسئول گفت: اجرای خط انتقال آب از باغ ایرانی به باغ صمصام در شمال بلوار موذن به طول دو هزار و 500 متر و احداث مخزن بتنی به ظرفیت 300 متر مکعب، همچنین ایجاد ایستگاه پمپاژ از دیگر اقداماتی است که سازمان پارک‌ها به مرحله اجرا درآورده و یا در دستور کار دارد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری کرج در بخش دیگری با بیان اینکه در زمان مدیریت آقازاده بیش از 80 پارک و بوستان به بهره‌برداری رسید، افزود: با نگاه ویژه شهردار و شورای سوم اقدامات مطلوبی در بحث احداث پارک و بوستان اجرایی شد که امید می‌رود با استمرار حضور شهردار کنونی و آغاز به کار شورای چهارم این روند ادامه و تقویت شود.

انتهای پیام/2302/ع/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول