اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی:

90 درصد مساجد کشور توسط مردم بنا شده است

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در همایش تقدیر از خادمان محرم، صفر و فاطمیه گفت: 90 درصد مساجد کشور توسط مردم بنا شده است.

90 درصد مساجد کشور توسط مردم بنا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی صبح امروز در دومین همایش طلایه داران خدمت و تقدیر از خادمان محرم، صفر و فاطمیه اظهار کرد: ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی پیشینه و دیرینه ذهنی در صحن شورای فرهنگی داشت و در زمان مقتضی بحث‌های کارشناسی صورت گرفت و به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی آمد.

وی بیان کرد: مردم ایران از دیرباز برای دین خدا و به اقتضای مسئولیت‌ دینی و شرعی‌شان عمل می‎کردند، به عنوان مثال در توسعه مساجد در ایران که تا امروز بیش از 70 هزار مسجد در کل کشور داریم، حدود 90 درصد توسط مردم بنا شده است.

خاموشی افزود: حکومت‌ها در طول تاریخ آثار زیادی را به جا گذاشته‌اند و ما مساجد تاریخی بسیاری به ویژه از دوران صفویه داریم و تمام این مساجد توسط مردم ساخته شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: برای هیئت‌های مذهبی و برنامه‌های مذهبی گرچه دولت هم کمک‌هایی در این زمینه می‌کند، اما کاری که مردم انجام می‌دهند در مقابل کاری که دولت انجام می‌دهد قابل مقایسه نیست، در زمان عاشورا توسط مردم ده‌ها میلیون اطعام صورت می‌گیرد و قریب به 50 میلیون نفر بر سر سفره پر نعمت امام حسین(ع) می‌نشینند که اگر ما بخواهیم هزینه این تعداد را حساب کنیم، میلیاردها تومان می‎شود.

وی ادامه داد: در برخی از شهرستان‌ها شاهد این هستیم که مردم اطعام تمام شهر را بر عهده می‌گیرند و این یک اتفاق عادی نیست و می‌بینیم که وجهه مردم ما یک وجهه ولایی و اهل بیتی است و دقیقا دشمنان ما همیشه این ولایت‌مداری را نشانه گرفته‌اند و دوست ندارند که مردم این ارتباط معنوی را با اهل بیت و همچنین ولایت فقیه داشته باشند.

خاموشی تصریح کرد: برخی از افرادی که در زمان امام(ره) از دلدادگان ایشان بودند، مدتی بعد از امام(ره) گفتند که دیگر زمان امام(ره) گذشته، غافل از اینکه امام(ره) در سند تاریخی صحیفه نور به اثبات راه حق پرداخته است و افراد با بصیرت می‌دانند که ولی‌فقیه جز اسلام و توحید چیز دیگری را نمی‌خواهد و باید بدانیم که این ولایت فقیه است که تا امروز عامل ثبات و بقای نظام اسلامی بوده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: فرهنگ اسلام ناب برمبنای ولایت است و دشمن چون تاثیر اسلام را دیده است، می‌خواهد این عنصر مهم را از بین ببرد و اصل بقاء دین که همان ولایت فقیه است را هدف قرار داده است.

این مقام مسئول بیان کرد: نظام لیبرال دموکراسی در برابر نظام ولایی موضع گرفته است و نظام ولایی را همین هئیت‌های مذهبی شکل داده و مراقبت می‌کنند.

خاموشی متذکر شد: باید بیش از پیش به سمت گسترش و بهینه سازی مفهوم قرآن حرکت کنیم و جلسات تفسیر آن را به‌ویژه در ماه مبارک رمضان برگزار کنیم.

انتهای پیام/70028/ق30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول