اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پیشگیری بهزیستی گیلان خبر داد

آموزش پیشگیری از اعتیاد 573 هزار نفر در گیلان

معاون پیشگیری بهزیستی گیلان آموزش پیشگیری از اعتیاد 573 هزار نفر مردم استان را جزو برنامه‌های سال ‌جاری این نهاد عنوان کرد.

آموزش پیشگیری از اعتیاد 573 هزار نفر در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سعید سادات‌منصوری صبح امروز در حاشیه جشن توانمندسازی و پاکی بهبود یافتگان از مواد مخدر که در سالن فیاض‌بخش بهزیستی استان برگزار شد در جمع خبرنگاران با اشاره به درمان اعتیاد گفت: برای درمان معتادان به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که ابتدا سم‌زدایی و درمان انجام می‌گیرد و سپس فرد وارد مرحله توانبخشی می‌شود.

وی با بیان این‌که فرد معتاد به دنبال درمان، نیازمند توانبخشی است، ادامه داد: ترک به معنای سم‌زدایی و پاک‌ ماندن درمان است.

معاون پیشگیری بهزیستی گیلان با اشاره به این‌که در بخش درمان اعتیاد، 70 مرکز سرپایی زیرنظر بهزیستی استان فعالیت دارند، عنوان کرد: 33 مرکز اقامتی میان‌مدت و سه مرکز بستری نیز در استان فعال است.

وی به حمایت‌های اجتماعی معتادان پاک شده اشاره کرد و یادآور شد: افرادی که پس از 18 ماه ترک دوباره به سمت مواد مخدر بازنگردند، می‌توانند از حمایت‌های بهزیستی بهره‌مند شوند.

سادات‌منصوری، این حمایت‌ها را شامل شغل‌یابی، دریافت وام، بیمه، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و ... عنوان کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته به 92 نفر از افرادی که ترک اعتیاد کردند تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد و 55 نفر در آموزش فنی و حرفه‌ای گواهی گرفتند.

معاون پیشگیری بهزیستی گیلان به فعالیت پنج مرکز بیماران پرخطر اشاره کرد و گفت: این مراکز در رشت، تالش، لاهیجان و لنگرود فعالیت دارند که سال گذشته یک‌هزار و 344 نفر را پذیرش کردند.

وی، فعالیت 9 تیم سیار برای پوشش معتادان گیلان را از دیگر اقدام‌های بهزیستی استان ذکر کرد و گفت: این مراکز از زمان فعالیت خود دو هزار و 243 نفر را پذیرش کردند.

سادات‌منصوری، به ایجاد یک مرکز پناهگاه برای معتادان اشاره کرد و یادآور شد که فعالیت این مرکز در تالش است و سال گذشته 96 نفر را پذیرش کرد.

وی همچنین از فعالیت یک مرکز اجتماع‌محور برای پذیرش معتادان زیر نظر بهزیستی استان خبر داد.

معاون پیشگیری بهزیستی گیلان با بیان این‌که این مرکز اجتماع‌محور در محلات و از طریق NGO ها فعالیت می‌کند، عنوان کرد: سال گذشته این مرکز 121 نفر را پذیرش کرد.

وی انجام فعالیت پیشگیری از اعتیاد را یکی از برنامه‌های مهم بهزیستی گیلان ذکر کرد و افزود: فعالیت‌های پیشگیری در 21 محله شهری و 20 محله روستایی و 41 مهد کودک انجام شده است.

سادات‌منصوری، فعالیت‌های پیشگیری در پنج منطقه نظامی، 19 محیط تولیدی و صنعتی و اداری را از جمله اقدام‌های بهزیستی استان برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: در اماکن مذکور برای مجموع 573 هزار نفر از مردم گیلان، برنامه‌های پیشگیری مانند آموزش، برپایی نمایشگاه، بروشور، آگاه‌سازی و ... در نظر گرفته شده است.

این مسئول انجام 37 هزار و 500 مورد خدمات مشاوره‌ای رایگان را از دیگر اقدام‌های بهزیستی استان در سال گذشته ذکر کرد.

وی متذکر شد: در صورتی که فرد معتاد پس از ترک اعتیاد به طرف مواد نرود خدمات بهتری به آن‌ها ارائه می‌شود و در این راستا نیازمند حمایت بیشتر هستیم.

سادات‌منصوری، بیشترین مصرف مواد مخدر در گیلان را صنعتی دانست و تصریح کرد: هر قدر سن اعتیاد پایین باشد ترک و ماندگاری آن بیشتر می‌شود.

وی تعداد معتادان گیلان را بین 60 تا 70 هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: مهم‌ترین برنامه بهزیستی بحث سند جامع پیشگیری از اعتیاد است که در حال بازنگری است.

به گفته این مسئول، 15 منطقه حاشیه و پرخطر رشت شناسایی شده و خدمات بهزیستی استان به آنجا نیز ارائه می‌شود.

انتهای پیام/2300/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول