اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برگزاری کارگاه آموزشی مبانی مالکیت فکری و قوانین ثبت اختراعات در گرگان‌+ تصاویر

با حضور برخی از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان، کارگاه آموزشی مبانی مالکیت فکری و قوانین ثبت اختراعات در شهر گرگان برگزار شد.

برگزاری کارگاه آموزشی مبانی مالکیت فکری و قوانین ثبت اختراعات در گرگان‌+ تصاویر

مدرس کارگاه آموزشی مبانی مالکیت فکری و قوانین ثبت اختراعات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان گفت:‌ طی این دو روز یک مبحث آموزشی مرتبط با موضوع برای تعدادی از کارکنان دولت که به شکل داوطلب در این دوره حضور یافته‌اند، تدریس شد.

برای شرکت‌کنندگان دوره گواهی‌نامه آموزشی صادر می‌شود

احسان احمدی اظهار داشت: در هر روز بیش از 50 نفر از کارشناسان دستگاه‌ها اجرایی با مبانی مالکیت فکری، ثبت اختراعات آشنا شدند که برای آنان گواهی آموزش دوره صادر می‌شود.

وی با اشاره به دلایل اهمیت و حمایت از مالکیت فکری در دنیا گفت:‌ تشویق نوآوری و خلاقیت، زمینه‌سازی برای پیشرفت‌های فنی، هنری، فرهنگی و ایجاد انگیزه برای صرف وقت و سرمایه برای تحقیق و توسعه از جمله دلایل حمایت از مالکیت فکری است.

ایجاد رقابت منصفانه از دلایل مهم حمایت ار مالکیت فکری است

احمدی ادامه داد: تامین مصلحت جامعه از طریق ایجاد توازن بین منابع آفریننده و استفاده‌کننده به طرق مختلف، ایجاد رقابت منصفانه و تشویق تولید کالا، ارائه خدمات با کیفیت بالا و جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های مختلف اقتصادی از دیگر دلایل حمایت از این برنامه است. 

وی یادآور شد:‌ بی‌شک پیامد مالکیت فکری علاوه بر تسهیل و تهیه موجبات انتقال تکنولوژی، بسترسازی مناسب برای ایجاد اشتغال، پی‌ریزی رشد، توسعه اقتصادی و زمینه‌سازی رفاه عمومی (بهداشت و درمان، تحصیل و بیمه...) و توسعه پایدار است.

این کارشناس امور نخبگان با اشاره به مقوله حقوق مالکیت فکری اضافه کرد:حقوق فکری به دو دسته مالکیت معنوی و مالکیت مادی تقسیم‌بندی می‌شود.

به گفته احمدی آن دسته از مالکیت‌ها که صرفاً جنبه اعتباری و معنوی دارد، جزء تقسیم‌بندی مالکیت معنوی قرار دارد و این حق، مالک را قادر می‌سازد تا برای حفاظت از مالکیت خود، اقدامات خاصی را انجام دهد.

وی متذکر شد: به آن دسته از مالکیت‌ها که جنبه بهره‌برداری مالی، تحصیل درآمد و منفعت تجاری را شامل می‌شود، مالکیت مادی گفته می‌شود و درآمدهای حاصل از این نوع مالکیت به مالک مادی که شخص حقیقی یا حقوقی است، اعطا می‌شود.

در ادامه جلسه مباحثی همچون استفاده از بانک‌های اطلاعاتی جستجوی اختراع و تحلیل پتنت در این کارگاه آموزشی چهار ساعته تدریس شد.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد.

انتهای پیام/83002/ش‌40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول