اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الاهرام از طرح ارتش پس از پایان ضرب الاجل ۴۸ ساعته خبر داد

در پی نزدیک شدن به پایان مهلت 48 ساعته ارتش به مرسی روزنامه الاهرام مصر پیش‌بینی کرد که تا چند ساعت آینده رئیس جمهور مصر یا استعفا می‌دهد یا از قدرت کنار گذاشته خواهد شد.

الاهرام از طرح ارتش پس از پایان ضرب الاجل ۴۸ ساعته خبر داد

به گزارش خبرگزاری فارس، در پی نزدیک شدن به پایان مهلت 48 ساعته ارتش به «محمد مرسی» رئیس جمهور مصر روزنامه «الاهرام»، پیش بینی کرد که در 24 ساعت آینده یا مرسی استعفا خواهد داد و یا اینکه با اجرای طرح نیروهای مسلح رئیس جمهور برکنار خواهد شد.

الاهرام تأکید کرد که طرح ارتش برای بعد از پایان ضرب الاجل 48 ساعته لغو قانون اساسی و تشکیل شورای ریاستی با حضور رئیس دادگاه قانون اساسی و دو تن دیگر برای اداره امور کشور در 9 ماه آینده است.

بر اساس طرح ارتش دولت موقت فراجناحی به ریاست یکی از فرماندهان نظامی در مرحله انتقالی ایجاد می‌شود و انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

روزنامه الاهرام تأکید کرد که این طرح با به عهده گرفتن تأمین امنیت کشور به وسیله ارتش همراه خواهد بود.

این روزنامه افزود که دستوراتی در باره مقابله با هرگونه مخالفت با این طرح صادر شده است و به نظر می‌رسد این تصمیمات در محافل بین المللی نیز مورد تأیید واقع شود.

ارتش در 24 ساعت گذشته اقدامات امنیتی فراوانی برای تأمین امنیت معترضان صورت داده است و نیروهای امنیتی به پایگاه‌های حزب آزادی و عدالت و اخوان المسلمین حمله کرده و تعدادی از رهبران این احزاب ممنوع الخروج شده‌اند.

انتهای پیام/ر

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول